ارتین کمالی با بیان اینکه پزشکی قانونی همدان با کمبود نیروی پزشک مواجه است افزود: هم اینک سه پزشک در این مرکز فعال بوده و مجوز جذب سه پزشک دیگر از طریق برگزاری آزمون صادر شده است در حالیکه این مرکز نیاز به هفت نیروی پزشک دارد.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 23 June 2020
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: آمار نزاع ۲.۹ درصد و خودکشی ۸.۸ درصد سال گذشته در این استان نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، کمالی با بیان اینکه مصرف قرص برنج جان ۱۳ تن را سال ۹۸ گرفت اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۵۰۹ نفر شامل ۱۰ هزار و ۳۰۵ مرد و چهار هزار و ۲۰۴ زن سال گذشته به خاطر نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار نسبت به سال ۹۷ حدود ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: مجموع معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۶۹ مورد بوده که ۲۶ هزار و ۷۱۰ مورد از معاینات سرپایی مربوط به مردان و مابقی زنان بوده است که این آمار در سال گذشته به علت شیوع کرونا ۳.۲ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: این معاینات شامل معاینات عمومی از جمله ضرب و جرح ناشی از نزاع و روانپزشکی از جمله بررسی علت بروز یک قتل و معاینات اختصاصی که بیشتر شامل زنان می‌شوند نظیر سقط جنین بوده است.

کمالی ادامه داد: کرونا شمار معاینه اجساد را نیز ۳.۷ درصد در سال ۹۸ افزایش داد و سال گذشته یک هزار و ۲۹۲ جسد توسط پزشکان این مجموعه معاینه شدند.

وی با عنوان اینکه صدور مجوز سقط جنین از ۲۰۴ تن در سال ۸۷ با ۷.۳ درصد کاهش به ۱۸۹ نفر در سال گذشته رسید توضیح داد: هر اختلال جنینی منجر به صدور مجوز سقط جنین نمی‌شود صدور این مجوز نیاز به مجوز و نظر سه متخصص دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: صدور مجوز سقط جنین فوری نیست بلکه باید جواب آزمایش‌ها و روانشناسی صورت گرفته به دست آمده و بررسی شده سپس مجوز صادر شود.

کمالی ادامه داد: پس از گذشته ۱۹ هفته از زمان بارداری، حتی در صورت وجود مشکل در جنین، از نظر فقهی و قانونی نمی‌توان مجوز سقط صادر کرد چرا که این کار قتل محسوب شده و پزشکی قانونی هم مجوز قتل عمد نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ۱۵ تن شامل ۹ مرد و ۶ زن بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن سال گذشته جان باختند که این آمار نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۸.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان از مرگ ۶ تن به علت مسمومیت با الکل، ۲۴ تن بر اثر سوختگی شدید، ۱۲ تن به علت برق گرفتگی، ۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی و ۴۴۹ تن در سوانح جاده درون و برون شهری سال گذشته خبر داد و گفت: شیوع کرونا آمار متوفیان سوانح رانندگی همدان در ۲ ماهه نخست امسال را ۲۰ نفر کاهش داده و به ۳۰ نفر رساند.

کمالی اظهار داشت: در استان همدان به جز فامنین مابقی شهرستان‌ها دارای مرکز پزشکی قانونی هستند و امسال ساختمان‌های جدید در کبودراهنگ، اسدآباد و تویسرکان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی همدان با کمبود نیروی پزشک مواجه است افزود: هم اینک سه پزشک در این مرکز فعال بوده و مجوز جذب سه پزشک دیگر از طریق برگزاری آزمون صادر شده است در حالیکه این مرکز نیاز به هفت نیروی پزشک دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ابراز امیدواری کرد: زمینی که در حاشیه باغ بهشت برای ساخت سالن تشریح جسد اختصاص یافته با پیگیری نهاد‌های متولی استانی و اختصاص اعتبار به سرعت تکمیل شود.

کمالی ادامه داد: قرار داشتن سالن تشریح جسد در داخل اداره پزشکی قانونی واقع در یک مکان پر ترافیک و در مسیر مسافران از نظر امنیتی و اجتماعی زیبنده همدان نیست و چهره نامناسبی از شهر را به نمایش می‌گذارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار