محمد رضا بیاناتی به آمار آتش سوزی در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت آتش نشانان ۶۶۹ مورد عملیات اطفاء حریق وامداد ونجات انجام دادند که از این تعداد ۳۶۳ مورد مهار آتش در مراکز واماکن مختلف بوده وپوشش گیاهی ومراتع، باغات وفضای سبز با ۱۸۳ مورد معادل ۵۰% از عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.
کد خبر: ۸۶۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ 22 June 2020
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: زنگ خطر آتش سوزی‌های گسترده در پوشش‌های گیاهی و مراتع همدان به صدا در آمده است.

به گزارش تسنیم، بیاناتی اظهار داشت: هرسال با گرم شدن هوا ونزدیک شدن به فصل تابستان، وقوع آتش سوزی در مراتع وپوشش‌های گیاهی در نقاط مختلف شهر وحریم آن افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه آتش سوزی مراتع وپوشش‌های گیاهی در همدان به موضوعی مهم و قابل توجه تبدیل شده، ابراز کرد: با گرم شدن هوا وخشک شدن این مناطق احتمال وقوع حریق در این قسمت‌ها بیشتر می‌شود و از طرفی هم بی احتیاطی برخی شهروندان خطر آتش سوزی در این مناطق را تشدید می‌کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه برخی مردم برای از بین بردن پوشش‌های گیاهی عمدا اقدام به سوزاندن آن می‌کنند، اظهار داشت:، ولی متاسفانه پس از افروختن آتش کنترل آن از دست افراد خارج شده و به حادثه‌ای بزرگ و وسیع تبدیل می‌شود.

بیاناتی گفت: این سازمان در سال‌های اخیر به منظور پیشگیری و کاهش آمار حوادث در این مناطق ومراتع در اختیار دستگاه‌ها، مکاتباتی با سازمان‌ها وادارات مرتبط وبا متولی اینگونه امور، انجام داده تا قبل از آغاز فصل گرما اقدامات پیشگیرانه اعم از چینش یا مهار کردن اصولی علفزار‌ها رامد نظر داشته باشند.

وی به لزوم آمادگی دستگاه‌های متولی مانند منایع طبیعی، محیط زیست، آتش نشانی، شهرداری‌ها وسازمان جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این آتش سوزی‌ها انجام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه هنوز به اوج گرما وارد نشده‌ایم و با شدت گرفتن گرما آمار حوادث درپوشش‌ها گیاهی، مراتع، باغات وفضای سبز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بنابراین از شهروندان می‌خواهیم از برپایی آتش درتفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی و باغات پرهیز کرده و در صورت برافروختن آتش در این اماکن از خاموش شدن قطعی آتش مطمئن شده وسپس اقدام به ترک محل کنند.

بیاناتی به باغداران و کشاورزان توصیه کرد: با توجه به شروع فصل گرما نسبت به ازبین بردن اصولی پوشش گیاهی و هرس آن اقدام کنند تا شاهد کاهش آتش سوزی در اینگونه مناطق باشیم.

وی در بخش دیگری از گفت و گو به آمار آتش سوزی در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت آتش نشانان ۶۶۹ مورد عملیات اطفاء حریق وامداد ونجات انجام دادند که از این تعداد ۳۶۳ مورد مهار آتش در مراکز واماکن مختلف بوده وپوشش گیاهی ومراتع، باغات وفضای سبز با ۱۸۳ مورد معادل ۵۰% از عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار