مومنعلی دارابی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا طی چهار روز گذشته در نهاوند ۲۹ نفر افزایش داشته که در بررسی‌های به عمل آمده علت آن‌ها عمدتا حضور در میهمانی‌ها و یا مراکز تجمع است.
کد خبر: ۸۵۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 01 June 2020
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برگزاری مراسم عروسی و سایر میهمانی‌ها که باعث تجمع مردم می‌شود از جمله علت‌های عمده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر بوده است.

به گزارش فارس، دارابی اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی و سایر میهمانی‌ها که باعث تجمع مردم می‌شود از جمله علت‌های عمده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر بوده است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به کرونا طی چهار روز گذشته در نهاوند ۲۹ نفر افزایش داشته که در بررسی‌های به عمل آمده علت آن‌ها عمدتا حضور در میهمانی‌ها و یا مراکز تجمع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در نهاوند ۳۵۰ مورد مشکوک شناسایی شده که پس از انجام تست ۱۴۹ نفر آن‌ها دارای بیماری کرونا بوده که در بیمارستان بستری شدند و ۸۵ درصد آن‌ها بهبود یافته‌اند.

وی به دلایل ابتلا بیماران جدید اشاره کرد و افزود: در یکی از موارد جدید مبتلایان به کرونا، خانواری که در مراسم جشن تولد در یکی از شهر‌های استان شرکت کرده بود پس از بازگشت دچار بیماری شده و همه افراد خانواده به این بیماری مبتلا شده بودند.

دارابی افزود: علاوه بر این با توجه به خوش آب و هوا بودن نهاوند تعدادی از مسافران شهر‌های آلوده در ایام تعطیل به این شهرستان سفر کرده بودند که این مساله باعث انتقال ویروس به چندین شهروند شده بود.

وی در پاسخ به مطلب که چرا به تالار‌های پذیرایی اجازه فعالیت داده شده است گفت: تالار‌های پذیرایی حق برگزاری مراسم عروسی را نداشته و فقط برای ارائه غذا مجاز هستند که در این رابطه حتی با یک مورد نیز برخورد صورت گرفته و از وی تعهد گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خطر موج دوم کرونا در نهاوند جدی است افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا روز گذشته مانور مقابله با این بیماری در نهاوند برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه مهمترین راهکار مقابله با این ویروس و جلوگیری از جهش مجدد آن رعایت فاصله اجتماعی است افزود: مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند و از حضور در تجمعات اعم از عروسی‌ها، مراسم ترحیم و یا جشن تولد‌ها جدا خودداری کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: علاوه بر این‌ها با توجه به اینکه چندین شهر آلوده در همسایگی ما قرار دارند لذا از مسافرت کردن به این شهر‌ها خوداری کرده و یا با شهروندانی که احتمال وجود بیماری در آن‌ها وجود دارد ارتباط نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار