علی مرادی‌پورگفت: متولیان گردشگری قدرت لازم را نداشتند که دولت را مجاب کنند به این حوزه که آسیب زیادی از کرونا دیده است، توجه ویژه داشته باشند و متأسفانه صنعت گردشگری را در کنار ۱۱ رسته‌ای که آبمیوه فروشی هم در آن بود، قرار دادند.
کد خبر: ۸۵۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 01 June 2020
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان همدان از پیگیری تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اذعان کرد: ضعف مدیریت حوزه گردشگری با شیوع کروناویروس آشکار شد.

به گزارش ایسنا، مرادی‌پور ادامه داد: طی چند وقت گذشته کانون انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی کشور پیگیر تشکیل کمیسیون مستقل گردشگری در مجلس بوده است.

وی افزود: در این راستا در همدان نیز با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم که مورد تأیید و استقبال قرار گرفته است همچنین مقرر شد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز اقدامات لازم را پیگیری کند.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت گردشگری ذیل کمیسیون فرهنگی مجلس است، اظهار کرد: ضعف مدیریت این حوزه در سازمان میراث فرهنگی کشور با شیوع کروناویروس آشکار شد.

وی اضافه کرد: متولیان گردشگری قدرت لازم را نداشتند که دولت را مجاب کنند به این حوزه که آسیب زیادی از کرونا دیده است، توجه ویژه داشته باشند و متأسفانه صنعت گردشگری را در کنار ۱۱ رسته‌ای که آبمیوه فروشی هم در آن بود، قرار دادند.

مرادی‌پور تصریح کرد: پتانسیل و ارزآوری گردشگری برای کشور بسیار بیشتر از توجهی است که مسئولان امر به آن می‌کنند و شغل‌هایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده، قابل توجه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همدان ادامه داد: اعطای وام با شرایط بازپرداخت سخت تنها کاری بود که در شرایط کرونایی کشور برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هدف اصلی از ارائه این پیشنهاد این است که چانه‌زنی و تأثیرگذاری گردشگری در نظرات دولت و تصمیم گیران ارشد اعمال شود، علاوه بر این اگر این کمیسیون تشکیل شود و اعضای آن از نمایندگان ما در مجلس باشند، برای استان بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود مطالبات بخش خصوصی جدی گرفته شود.

مرادی‌پور درباره فواید تشکیل این کمیسیون هم گفت: مستقل شدن کمیسیون گردشگری باعث می‌شود به این صنعت به صورت اختصاصی نگاه و گردشگری تقویت شود همچنین قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود نظرات کارشناسی را مدنظر قرار می‌دهند، علاوه بر این قوانین مشکل‌ساز حذف و باعث می‌شود وزارت میراث فرهنگی مطالبات حوزه گردشگری را پیگیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار