اکبر کاووسی بابیان اینکه مدیریت شهری و شورای شهر در این زمینه دو وظیفه داشته‌اند، عنوان کرد: نرخ عوارض را تنها ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم، اما چرا باید قیمت مسکن در همدان ۴ برابر شود و در زمینه صدور پروانه در شورای پنجم نیز تلاش شد این روند کوتاه‌تر شود، اما نظام مهندسی در این زمینه به خوبی ایفای نقش نکرده است.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 31 May 2020
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان گفت: گرانی ۴۰۰ درصدی مسکن و بالارفتن اجاره‌ها باعث چادرنشینی عده‌ای از شهروندان همدانی شده است.

به گزارش مهر، کاووسی در صحن شورای شهر همدان با گلایه از گرانی مسکن در همدان اظهار کرد: بیشترین عامل تب و تاب گرانی مسکن در همدان مشاوران املاک هستند چراکه متأسفانه شاهد آنیم یک ملک در همدان ۳ بار در روز معامله می‌شود و حال این سوال پیش می‌آید که چه کسی باید به این روند نظارت کند

وی با بیان اینکه مشاوران املاک یک ملک ارزان را به صورت قولنامه‌ای خریداری می‌کنند و چندین برابر قیمت می‌فروشند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ متقاضی برای ایجاد واحد‌های مشاور املاک در همدان داریم در حالی که در تعدادی از خیابان‌های همدان بیشتر از تعداد سوپرمارکت‌ها شاهد واحد‌های مشاور املاک هستیم و هر کسی بازنشسته می‌شود به فعالیت در این صنف رو می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وظیفه تأمین مسکن که نیاز اول هر خانواده‌ای به شمار می‌رود بر عهده دولت است، گفت: مسکن مهر با تمام ایراداتی که داشت در دولت تدبیر و امید رها شد و شاهد آنیم که از سال ۹۲ در بخش مسکن غفلت شده و نتیجه همین غفلت امروز افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن در همدان است.

کاووسی بابیان اینکه مدیریت شهری و شورای شهر در این زمینه دو وظیفه داشته‌اند، عنوان کرد: نرخ عوارض را تنها ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم، اما چرا باید قیمت مسکن در همدان ۴ برابر شود و در زمینه صدور پروانه در شورای پنجم نیز تلاش شد این روند کوتاه‌تر شود، اما نظام مهندسی در این زمینه به خوبی ایفای نقش نکرده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و دولت باید به شدت در امر برخورد با گرانی مسکن ورود کنند، بیان کرد: ما در حد وظایف قانونی خود از تمام اثرگذاران بازار مسکن دعوت می‌کنیم در صحن شورا حاضر شوند تا این مسئله بررسی شود، اما نیاز است که همه ارگان‌های نظارتی و دولت به موضوع ورود کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان عنوان کرد: این یک هشدار است که امروز در همدان خانواده‌هایی که نتوانسته‌اند افزایش رهن و اجاره مسکن را تحمل کنند چادرنشین شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار