رضا هاشمی درباره نحوه پذیرش اعلام کرد: داوطلبان ورود به این مراکز باید در آزمون ورودی سمپاد که در تیرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند به طوریکه برای پایه هفتم این آزمون به صورت آزمون هوش است و از مطالب و مفاد درسی آن‌ها سوالی طرح نمی‌شود، اما برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم ۵۰ درصد سوال هوش و ۵۰ درصد سوال از مطالب درسی طرح می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 30 May 2020
رئیس سازمان استعداد‌های درخشان استان همدان درباره پذیرش دانش آموزان مراکز سمپاد در سال تحصیلی آینده گفت: برای سالتحصیلی پیش رو مدارس سمپاد استان در پایه‌های هفتم و دهم دانش آموزان واجد شرایط را پذیرش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هاشمی ادامه داد: پذیرش در پایه دهم در قالب تکمیل ظرفیت و در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و در فرزانگان دو در رشته شبکه و نرم افزار کامپیوتر است.

وی درباره نحوه پذیرش اعلام کرد: داوطلبان ورود به این مراکز باید در آزمون ورودی سمپاد که در تیرماه برگزار می‌شود، شرکت کنند به طوریکه برای پایه هفتم این آزمون به صورت آزمون هوش است و از مطالب و مفاد درسی آن‌ها سوالی طرح نمی‌شود، اما برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم ۵۰ درصد سوال هوش و ۵۰ درصد سوال از مطالب درسی طرح می‌شود.

هاشمی در رابطه با منابع درسی آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم بیان کرد: دروس ریاضی، علوم، ادبیات، مطالعات اجتماعی، دینی و قرآن منابع آزمون هستند که در پایه نهم فقط از ۵۰ درصد اول کتاب و از صددرصد محتوای دروس پایه هشتم سوال طرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه نهم مراکز سمپاد اگر شرایط ادامه تحصیل در مراکز استعداد‌های درخشان را از دست نداده و حداقل معدل در پایه نهم یعنی نمره ۱۷ را کسب کرده باشند، می‌توانند بدون آزمون در پایه دهم به تحصیل خود ادامه دهند.

رئیس سازمان استعداد‌های درخشان استان همدان درباره شهریه دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ گفت: اگر پولی بابت کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌های کنکور و المپیاد از دانش آموزان گرفته شده باید به آن‌ها برگردانده شود، اما حق ثبت نام توسط دانش آموزان باید به صورت کامل پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار