کد خبر: ۸۵۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 29 May 2020
با توقف سفر در سطح جهانی و پیش‌بینی ابتلای میلیونی به بیماری کووید 19، دولت‌های ازطریق قراردادهایی به دنبال اجاره هتل‌هایی هستند که در اثر کاهش مسافر تعطیل شده‌اند. آن‌ها از طریق این کار فشارهای وارده به سیستم بهداشتی و درمانی خود را نیز کاهش می‌دهند. البته معمولا این هتل‌ها را  برای اقامت دوران نقاهت بیماران خفیف و یا بیماران بهبود یافته در نظر خواهند گرفت. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم، داستان این هتل‌ها از چه قرار است.

هتل های امروز، بیمارستان های فردا هستند؟

پس از گسترش ویروس کرونا که با سرعتی عجیب همه جای جهان را درنوردیده است، کشورها با کاهش فضای بهداشتی و درمانی رو به رو شده‌اند و برای جبران این فضاها و بخصوص اقامت دوران نقاهت بیماران و حتی اقامت کادر درمانی در بعضی از نقاط، به فکر تجهیز مراکز اقامتی و بخصوص هتل‌ها افتاده‌اند. بخصوص در ووهان چین برای جلوگیری از انتقال ویروس از کادر درمان به خانواده‌هایشان، از هتل‌ها به عنوان اقامتگاه آن‌ها استفاده شده است.

چندین هتل در سراسر اروپا وجود دارد که در حال حاضر برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر در حال بازسازی می‌باشند. مثلا در مادرید حدود 40 هتل با 9000 تخت برای بیماران آماده سازی می‌شود. همچنین در بریتانیا رایزنی با گروهی از هتل‌ها به عنوان مراکز نقاهتگاهی ادامه دارد. در فرانسه نیز یکی از بزرگترین شرکت‌های هتلداری اروپا هتل‌هایی را برای کارکنان پرستاری، افراد آسیب پذیر و افرادی که با کرونا مبارزه می‌کنند آماده سازی می‌کند. در جدیدترین مورد نیز ایالت متحده آمریکا به این فکر افتاده است.

هتل های امروز، بیمارستان های فردا هستند؟

​​​​​​​​طبق اعلام انجمن بیمارستان‌های آمریکا، ایالات‌متحده فقط ۹۲۴،۱۰۷ تخت بیمارستانی دارد و بیش از دو سوم آن معمولا پر است. همچنین این کشور تنها ۲.۸ تخت بیمارستانی به ازای هر ۱،۰۰۰ نفر دارد. این عدد با اعداد ۱۳.۱ در ژاپن، ۱۲.۳ در کره‌جنوبی و ۸ در آلمان مقایسه می‌شود و عددی به نسبت پایین است.

این ارقام حاکی از نگرانی رو به رشد در مورد تعداد موارد مورد انتظار برای ابتلای کروناویروس در هفته‌های آتی است. گروه مهندسان ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد که با تبدیل اتاق‌های هتل‌ها و خوابگاه‌های دانشگاهی به مراکز درمانی موقت، در شهر نیویورک بیش از ۱۰۰۰۰ تخت بیمارستانی ایجاد می‌کند. همچنین آن‎‌ها در حال بررسی ابتکارات مشابه در کالیفرنیا و واشنگتن هستند. براساس این طرح، پیمانکاران از دستگاه‌های تهویه مطبوع برای ایجاد اتاق‌های فشار منفی استفاده خواهند کرد. ​​​​​همچنین ایستگاه‌های پرستاری در سالن‌ها نصب می‌شوند. ​

 هتل های امروز، بیمارستان های فردا هستند؟

شهردار شیکاگو نیز اعلام کرد که سی و سومین شهر آمریکا ۱۰۰۰ اتاق در پنج هتل برای ایزوله کردن افرادی که درگیر کرونا ویروس هستند اختصاص خواهد داد و پس از یک هفته به 2000 تخت می‌رسد.

هتل‌هایی پر امید

​​​​​​​​هتل‌ها در سراسر جهان شاهد کاهش نرخ اشغال در هفته‌های اخیر بوده‌اند. کارشناسان صنعت گردشگری امیدوارند از این طریق هم کارکنان خود را حفظ کنند و هم تا حدودی درآمد خود را حفظ کنند. ​ انجمن هتل آمریکایی تخمین می‌زند که از اواسط فوریه، هتل‌های آمریکایی ۲.۴ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده‌اند. به تازگی 7500 هتل در این کشور برای تبدیل شدن به بیمارستان اعلام آمادگی کرده‌اند. البته 300 هتل نیز اعلام کرده‌اند که بصورت رایگان امکانات خود را در اختیار سیستم بهداشتی قرار می‌دهند.

هتل های امروز، بیمارستان های فردا هستند؟

درنهایت همه امیدوارند این فکر بکر بتواند علاوه بر کمک به سیستم بهداشتی و درمانی کشورهای مختلف ​و افزایش تاب‌آوری آن‌ها، کمکی نیز به تاب‌آوری صنعت گردشگری و سیستم مالی هتل‌ها کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار