کد خبر: ۸۵۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 29 May 2020

کمبود منابع مالی مشکل اصلی پروژه سد پلرود است

تابناک/مجری طرح سد مخزنی پلرود با اشاره به طولانی شدن اجرای این طرح، گفت: کمبود منابع مالی مشکل اصلی پروژه سد پلرود است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صابر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه سد مخزنی پلرود با هدف تأمین آب شرب هشت شهر شرق گیلان و آب کشاورزی ۳۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های رودسر و املش تأمین دو واحد نیروگاه که سالیانه ۷۰ مگابایت ساعت انرژی برق آبی تولید می‌کند راه اندازی می‌شود

صابر گفت: پروژه سد پلرود در سال ۸۹ آغاز و قرار بود در مدت زمان حدود شش سال به بهره برداری برسد که به دلیل مسائل مالی به درازا کشیده شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومان این پروژه را تا سال ۱۴۰۰ آبگیری آزمایشی شود.

صابر مشکل اصلی سد پلرود را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: تمام چالش‌های فنی در سنوات گذشته به انجام رسید و هیچ مشکلی وجود نداشت و از نظر مسائل زیست محیطی و معادن موردی وجود ندارد تنها مشکل مالی است که با تزریق اعتبار و پرداخت بدهی هم بابت تملک به مردم و هم به پیمانکار و مشاور شاهد جهش بیشتر در اجرای پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان برای سد پلرود کمک هزینه شده است، بیان کرد: این پروژه با مطالبات ۷۶ میلیارد تومان مواجه بوده که درصد زیادی برای مشاور و درصدی برای تملک اراضی مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار