کد خبر: ۸۵۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 29 May 2020

امام جمعه شاهرود: مجلس یازدهم به مشکلات فرهنگی و اقتصادی بپردازد

شاهرود - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی گفت: مجلس یازدهم با اصلاح نظام بانکی و کمک به جهش تولید زمینه را برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی فراهم کند.

 حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نخستین نماز جمعه شاهرود پس از اعلام وضعیت سفید از نظر شیوع کرونا در این شهرستان، در مسجد قلعه این شهر، با قدردانی از زحمات نمایندگان مجلس دهم، به آغاز به کار مجلس یازدهم اشاره و بیان کرد: مجلس جدید درس ها و عبرت های مجلس دهم را مدنظر خود قرار دهد.

وی بیان کرد : هر کس با هر گرایشی نباید خوشحال می شد که ۷۰ نفر از نمایندگان برای شرکت در انتخابات رد صلاحیت شوند؛ و از سویی، بد است که هنوز مجلس تمام نشده چند نماینده به زندان بروند.
وی خطاب به نمایندگان تأکید کرد: خدا، مردم، محرومان و مشکلات را در نظر بگیرید. اشرافیت و زد و بند با آدم هایی که جز منافع مادی به دنبال چیز دیگری نیستند، هم آبروی انسان را می برد، هم به نظام لطمه می زند و هم امید را از دل مردم می گیرد.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه نمایندگان باید از همین روزهای نخست کار دقت کنند مجلسی پاک با قانون های پاک تشکیل دهند، تصریح کرد: نمایندگان آنچه که مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند دنبال کنند، مردم هم همین ها را می خواهند.
امینی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم به هر دلیلی مطلوب نبود، افزود: این مجلس با کمک به حل مشکلات و امیدآفرینی زمینه را برای مشارکت بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تشکیل یک قوه مجریه قوی فراهم کند.
امام جمعه شاهرود همچنین درباره برگزاری آیین ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امسال برای این آیین مانند راهپیمایی روز قدس از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره مند می شویم و مراسم اجتماعی و اعزام به تهران نداریم.
امینی با اشاره به گذراندن سه ماه حساس در زمان شیوع کرونا، ابراز کرد: دوران مبارزه با این بیماری برای کشور و جهان درس هایی داشت و باید از آنها عبرت گرفت.
وی با تشکر از زحمات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و نیز دیگر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی بیان کرد: شاهرود پس از قم و گیلان در رتبه سوم شیوع کرونا قرار داشت، اما تدبیرهای بسیار خوبی وجود داشت که اکنون به وضعیت سفید رسیده است.
وی از فرماندار، نهادهای نظامی و انتظامی، گروه های جهادی،خیران، نهادهای خدماتی و طلاب نیز برای کمک ها و خدماتشان در این مدت قدردانی کرد.
خطیب جمعه شاهرود بر لزوم تداوم برخی از محدودیت ها پس از مهار کرونا نیز تأکید کرد و گفت: بهتر است برخی از این محدودیت ها مانند اطعام صاحبان عزا تداوم یابد و ابتدا ثروتمندان و نامداران برای حفظ این عادت پیشگام شوند.
سالروز تخریب آرامگاه ائمه در بقیع و تشویق به نام نویسی در حوزه های علمیه از دیگر موارد مطرح شده در خطبه های این هفته از نماز جمعه شاهرود بود.
گفتنی است این آیین امروز با رعایت کامل نکات بهداشتی، همچون تب سنجی، توزیع ماسک و دستکش و رعایت فاصله مناسب برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار