نایب رئیس اتحادیه رستوران داران کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت ۱۰۰ رستوران در کرمانشاه پس از حدود سه ماه تعطیلی، گفت: تعدادی از رستوران‌ها برای همیشه تعطیل شدند و مغازه‌های خود را برای فروش گذاشتند.
کد خبر: ۸۵۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 27 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سیروس گل‌عنبر ، از تعطیلی حدود سه ماهه رستوران‌های کرمانشاه به دلیل شیوع بیماری کرونا یاد کرد و افزود: از اسفندماه فعالیت رستوران‌ها محدود شد و برخی از آنها تنها به صورت بیرون‌بر عرضه غذا داشتند که با این وجود هم فروش رستوران‌ها حدود 30 تا 40 درصد شرایط عادی بود و با کاهش درآمد چشمگیری مواجه شدند.

نایب رئیس اتحادیه رستوران داران کرمانشاه با بیان اینکه در هریک از رستوران‌های کرمانشاه بین چهار تا 12 نفر کار می‌کردند که در این ایام حقوق و بیمه آنها پرداخت شد، یادآور شد: این هزینه‌ها برای رستوران داران بسیار سنگین بود.

گل‌عنبر خاطرنشان کرد: پنج رستوران کرمانشاه به دلیل زیان زیادی که در این چند ماه متحمل شدند برای همیشه تعطیل شدند و محل این رستورانها برای فروش گذاشته شده است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه هتل‌داران کرمانشاه، مابقی رستوران‌ها هم نیازمند حمایت و تسهیلات با بهره کم برای جبران بخشی از این خسارت‌ها هستند.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی رستوران‌ها بعد از عید فطر، عنوان کرد: 100 رستوران کرمانشاه نیز با رعایت موازین بهداشتی همزمان با سراسر کشور بازگشایی شد.

نایب رئیس اتحادیه رستوران‌داران کرمانشاه درباره مواردی که رستوران‌ها باید در این ایام رعایت کنند، گفت: همه این واحدها باید کدرهگیری بهداشتی را دریافت کرده باشند و آن را نصب کنند.

گل عنبر ضدعفونی مکرر سالن رستوران، ظروف، میز و صندلی‌ها و... را از دیگر مواردی دانست که این واحدها باید رعایت کنند و ادامه داد: همچنین رستوران‌ها تعداد میز و صندلی‌های خود را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش دادند تا شلوغی و ازدحام رخ ندهد.

وی اضافه کرد: پروتکل‌های بهداشتی نیز برای مشتریان هنگام ورود به رستوران در نظر گرفته شده که به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار