علی خاکسار بیان کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان که از سوم خردادماه بازگشایی شده بودند، طی دو روز تعطیلات ۱۵۰۰ بازدیدکننده داشتند و کل آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 27 May 2020
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در تعطیلات عید سعید فطر شاهد استقبال هموطنان از سفر به استان همدان بودیم.

به گزارش ایسنا، خاکسار درباره آمار گردشگران ورودی به استان همدان در ایام تعطیلات عید فطر بیان کرد: با شیوع کروناویروس و به دنبال آن تعطیلی کلیه مراکز اقامتی و اماکن و جاذبه‌های گردشگری کشور، کلیه فعالیت‌های گردشگری در همدان نیز متوقف و این امر موجب توقف کامل سفر و رسته‌های مرتبط شد.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه و پس از بهبود نسبی شرایط، ستاد ملی کرونا تردد‌های بین استانی را مجاز اعلام کرده و فعالیت‌های گردشگری به صورت محدود فعالیت خود را آغاز کردند همچنین با ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح‌های سفر هوشمند و فاصله گذاری اجتماعی بخشی از نگرانی‌ها مرتفع شده و سفر‌های بین استانی آغاز شد.

خاکسار تصریح کرد: استان همدان نیز به عنوان یکی از مقاصد جذاب داخلی در نیمه اول سال همواره مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی بوده و به ویژه در تعطیلات عید سعید فطر با موج سفر‌های هموطنان مواجه و گاهی خدمات رسانی به آنان را با چالش مواجه می‌کرد بنابراین با این اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان به منظور آمادگی حداکثری برای ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و مسافران با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی لازم را انجام و استان به استقبال میهمانان و هموطنان رفت.

وی اضافه کرد: از آنجا که هنوز نگرانی هموطنان از شیوع دوباره کرونا و به خطر افتادن سلامتی آنان برطرف نشده و هشدار‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر ماندن در خانه است، در ایام تعطیلات آخر هفته قبل و تعطیلات عید سعید فطر استقبال چندانی از سفر نشده و می‌توان گفت: ۵۰ درصد ظرفیت گردشگری استان به کار گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان، خاکسار بیان کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان که از سوم خردادماه بازگشایی شده بودند، طی دو روز تعطیلات ۱۵۰۰ بازدیدکننده داشتند و کل آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بوده است.

وی یادآور شد: مانور بازگشایی تأسیسات گردشگری در تعطیلات عید سعید فطر با رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های رسته‌های مرتبط با سفر، این نوید را می‌دهد که در تعطیلات نیمه خرداد با بهبود شرایط، شاهد حضور بیشتر هموطنان در استان و بهره مندی از خدمات و میزبانی شایسته تأسیسات گردشگری و شهرندان همدانی و هم استانی‌ها باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار