معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی مرمت حمام تاریخی نظام کرمانشاه در روزهای آینده خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 25 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علیرضا برشاهی ، بااشاره به قدمت تاریخی مسجد نظام شهر کرمانشاه، اظهار کرد: این مسجد از جمله مساجد تاریخی استان واقع در محله فیض آباد کرمانشاه است که مرمت آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: تاکنون چند مرحله کار مرمت روی این مسجد تاریخی انجام گرفته که آخرین مورد آن مربوط به اوایل دهه 90 است که به همراه تعدادی دیگر از مساجد قدیمی استان مورد مرمت قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به قدمت، گذشت زمان و نیاز مجدد این مسجد به مرمت، بزودی آن را با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای مرمت این مسجد تاریخی یک گروه مرمتی با تجربه که در حوزه مرمت آثار و بناهای تاریخی به شیوه سنتی فعال هستند، پای کار خواهند بود.

برشاهی افزود: در این مرحله از مرمت مسجد نظام اقدامات حفاظتی مورد نیاز برای حفظ این بنای ارزشمند انجام می‌گیرد.

به گفته این مسئول علاوه بر مسجد نظام، اعتبار مورد نیاز برای مرمت مساجد تاریخی حاج شهباز خان و جامع شهر کرمانشاه نیز تامین شده و ظرف روزهای آینده عملیات اجرایی مرمت این مساجد آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار