یزدان سیف گفت: پیش بینی ما خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور است و از آغاز فصل برداشت در مناطق گرمسیر تا امروز قریب یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته شده که ارزش آن ۴۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 23 May 2020
معاون وزیر صنعت گفت: پیش بینی ما تولید ۵۰۰ هزارتن روغن در کشور است که ۲۰ هزار تن آن در انبار‌های غرب کشور در نهاوند ذخیره می‌شود.

به گزارش تسنیم، سیف اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان دانه روغنی آفتابگردان و سویا را از کشاورزان خریداری کنیم که بتوانیم وابستگی در کشور رابا بالا بردن تولیددر داخل کشور جایگزین واردات شود.

سیف گفت: پیش بینی ما خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور است و از آغاز فصل برداشت در مناطق گرمسیر تا امروز قریب یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته شده که ارزش آن ۴۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: خرید یک میلیون و ۵۰۰ هزار گندم در ثبت در سامانه‌های بانکی ثبت شده که ارزش ریالی آن ۴۱ هزار میلیارد ریال است که از این مقدار ۳۴ هزار میلیارد ریال مبالغ پولی از محل‌های مختلف توسط دولت محترم نظام بانکی در شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده و به حساب کشاورزان واریز شد به عبارتی کشاورزی که تا ۲۹ اردیبهشت گندم شان را به ما تحویل دادند و فایل‌هایی که با بانک کشاورزی وارد شده پول گندم خودشان را دریافت کردند.

سیف ابراز کرد: یکی از چالش‌هایی که داریم بحث مغایرت‌های کد ملی شماره حسابی که برخی از کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه جامع ثبت کرده اند باعث کندی سرعت در پرداخت پول به آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توجه به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل است عنوان کرد: از آغاز برداشت کشت دانه‌های روغنی تا به امروز ۱۱۷ هزار تن در مجموع محصول کشاورزان دریافت شده که تا به امروز ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مبالغ به حساب کشاورزان واریز شده و پیش بینی ما برداشت ۵۰۰ هزارتن تا پایان فصل محصول است.

 معاون وزیر صمت بیان کرد: هدف از سفر من به نهاوند که امروز در خدمت شما هستیم برای راه‌اندازی یکی از مجتمع‌های نگهداری و مراکز ذخیره روغن کشور در غرب ایران در نهاوند است و بر اساس هماهنگی با شرکت ملی نفت ایران و دارایی‌هایی که وجود داشته تا دو ماه آینده نهاوند به مرکز ذخیره ۲۰ هزارتنی انبار روغن غرب ایران تبدیل می‌شود.

این مقام مسیول گفت: با همت کشاورزان، تداوم بارندگی‌ها در فصل بهار و نبود تنش دمایی پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۴ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم که از این میزان، حداقل حدود ۱۰ و نیم میلیون تن را دولت به صورت تضمینی از کشاورزان می‌خرد.

وی با بیان اینکه مصرف گندم کل کشور در سال حدود ۱۱ میلیون تن است، افزود: با توجه به ذخایری که وجود دارد، امسال هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیاز داخل نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار