حسن خانجانی گفت: اجرای طرح جامع حدنگار امری ضروری و مهم است، لذا باید دستگاه‌های استان در مدت یک ماه فایل رقومی و حدود و ثغور املاک سازمان‌های خود را به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال کنند و به صورت جدی در این موضوع وارد کار شوند.
کد خبر: ۸۵۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 21 May 2020
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان با اشاره به برخورد قاطع با زمین‌خواری گفت: طرح جامع حدنگار به منظور مقابله با زمین‌خواری اجرا شود.

به گزارش فارس، خانجانی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با رویکرد پیش‌بینی و پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری (حاشیه‌نشینی) با بیان اینکه پیشگیری یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه است اظهار کرد: پیشگیری و هر گونه هزینه در این حوزه کارسازتر از سایر اقدامات بعد از وقوع است و اگر قبل از هر مسئله‌ای به آن توجه کنیم دیگر جرمی رخ نخواهد داد و به زندان نیز نیاز نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در اجرای بند (ت) ماده ۶۲ قانون برنامه ششم توسعه ایجاد کمربند سبز در مرکز شهر‌هایی که اراضی و زمین‌های ملی آن در معرض و خطر تصرف و تخریب قرار گرفته است ضروری است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان گفت: با وجود این کمربند حد و حدود شهر مشخص و شناخت بیشتری نسبت به اراضی ملی به دست می‌آید همچنین از بروز زمین‌خواری پیشگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کمربند سبز استان همدان با هدف جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از حاشیه‌نشینی در مرکز شهر استان با نقشه‌های از پیش طراحی شده و با کمک و عزم جدی دستگاه‌های متولی استان باید اجرا شود.

خانجانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) گفت: در تمام دنیا طرح جامع حدنگار به عنوان یک ضرورت اجرا شده و در ایران نیز در راستای اجرای آن مدت‌هاست که قدم برداشت شده، اما هنوز به پایان نرسیده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جامع حدنگار امری ضروری و مهم است، لذا باید دستگاه‌های استان در مدت یک ماه فایل رقومی و حدود و ثغور املاک سازمان‌های خود را به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال کنند و به صورت جدی در این موضوع وارد کار شوند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با اشاره به تخریب بنا‌های احداثی غیرمجاز پس از ساخت و تکمیل آن ابراز کرد: تخریب این‌گونه ساختمان‌ها پس از اتمام کار، آن‌هم بعد از چند سال اقدام مؤثری نیست بلکه باید با نظارت، شناسایی و گشت‌زنی‌های مستمر در همان ابتدای کار، ساخت‌وساز‌های غیرقانونی را متوقف ساخت و زمینه پیشگیری از تغییر غیرمجاز کاربردی را فراهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار