حال ما ماندیم و کلی دغدغه سرنوشت تحصیل فرزندانمان و فرزندانی شادامانه روزهای خود را با "شاد" پیوند زده اند ! همان برنامه شادی که می خواهد به آنان علم بیاموزد ،جبران مافات کند ! اما به یقین ناشاد ترین روزها وساعات را برای اولیاء دغدغه مند به ارمغان اورده است!می گویید چرا ؟!! پس در ادامه بخوانید ،چون شک نداریم شما هم تجربه کرده اید ،تجربه ای تلختر از روزهای کرونایی بی احساسی که به یکایک ما تحمیل شد ؛
کد خبر: ۸۵۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 20 May 2020

تابناک ایلام::کرونا همچون بختکی به جان آدمها افتاده است ،هم می گیرد ،هم می کشد وهم تعطیل می کند !همه چیز را از ریخت انداخته است .مردم از هم دوری می کنند ،به جای دست دادن به هم مشت می زنند!با این حال اغلب مردم ما همچنان حضورش را نادیده می گیرند!

گرچه با آمدنش نگرانی و دلهره را به جامعه تزریق کرد ،اما این وسط هستند افرادی که ورود این میهمان ناخوانده بهترین روزهای زندگی را برایشان به ارمغان آورده است .  بخشی از جامعه که هرکدام از ما یکی یا دوتا از جنس آنها را در درون خانه هایمان داریم ! 

آری ! فرزندان دانش آموزمان ! همان هایی که آموزش وتربیت شان ،عقب ماندگی تحصیلی اشان و بی حاصل شدن شش ماه آمد ورفت شان در مدارس به دغدغه فکری ما ،شما وبخش اعظمی از جامعه تبدیل شده است .ولی آنها که روزگاری چشمشان به آسمان بود تا شاید سردی ،برف و گردغبار یک روز در خانه ماندن را نصیبشان کند ،زمستان را به بهار وبهار رابه تابستان وصل کرده و با برنامه " شاد " روزهای شاد وشیرین زندگی را تجربه می کنند!

حال ما ماندیم و کلی دغدغه سرنوشت تحصیل فرزندانمان و فرزندانی که شادمانه روزهای خود را با "شاد" پیوند زده اند ! همان برنامه شادی که می خواهد به آنان علم بیاموزد ،جبران مافات کند ! اما به یقین ناشاد ترین روزها وساعات را برای اولیاء دغدغه مند به ارمغان اورده است!می گویید چرا ؟!! پس در ادامه بخوانید ،چون شک نداریم شما هم تجربه کرده اید ،تجربه ای تلختر از روزهای کرونایی بی احساسی که به یکایک ما تحمیل شد ؛

با اهل خانه روانه بازار می شوی ! فرزند کوچک خانواده که در پایه اول راهنمایی یا همان هفتم تحصیل می کند ،عقب تر از همه در حالیکه سرش در گوشی هوشمند است ،آرام گام بر می دارد،بی توجه به خودرو های عبوری ،جدول وچاله چوله های خیابان !چیزهایی را با خودش زمزمه می کند.

به یکباره پدر را صدا می کند ؛ " بابا !هم خانواده معلم کدام است " خود را به پدر نزدیک می کند و پاسخش را می گیرد ! " بابا امتحان دارم ،کمک می کنی ؟" باشه پسرم !سوال دوم ؛" کدام کلمه هم خانواده نیست " وبه همین منوال ادامه پیدا می کند !تایید و ثبت نهایی و تمام !

پسر بانگ شادی سر می دهد ومی گوید" هورااا ! از پانزده ،چهارده شدم!گوشی را غلاف می کند و می گوید " بابا حالا که نمره خوبی گرفتم ، برایم چی می خری ؟!پدر هم بادی در غبغب انداخته و به افتخار نمره خوب پسر در جواب می گوید " آفرین ! پسر زرنگ خودم !باشه!

نزدیک های غروب است ،اهل خانه به منزل برمی گردند ! دختر خانواده که در پایه دهم تحصیل می کند، با عجله فریاد می زند " مامان ! الان کلاسم شروع میشه ، گوشی را به من میدی ؟! مامان : "باشه دخترم !بردار برو سر کلاس درست" !دختر گوشی را برداشته وروی مبل دراز می کشد !

یک ربع بعد ! معلم ادبیات فارسی ،مشغول تشریح مشتبه ومشتبه به است ،اما  دختر چشمانش را بسته وبه خواب عمیقی فرو رفته است ،دقایق پایانی کلاس است ،دختر از خواب می پرد ! چشمانش را مالیده ومی گوید " اه این چقدر حرف می زنه ! چی شد دیگه تمام نشد !

روز بعد!پسر سراسیمه وارد خانه می شود" اه! من الان کلاس دارم ، گوشیم کجاست ؟!"با عجله گوشی را بازمی کند ، داد می زند :"بچه ها صبر کنید ،اعلام حضور بکنم ،الان میام !"با عجله هر چه تمامتر گوشی را کنار گذاشته وخانه را ترک می کند !"پسرم ! مگه کلاس نداری ؟" بابا حاضری زدم رفت !آمادگی دفاعی که چیزی نیست !

اینها حکایتی کاملا زنده از یک روز حضور بچه های ما در کلاس مجازی موسوم به " شاد " است ،همان شبکه اجتماعی دانش اموزان که آمده است تا عقب ماندگی های تحصیلی فرزندانمان در ایام کرونا را جبران کند ! تا فرزندان و آینده سازان این مرز وبوم رابرای فردایی بهتر بسازد ،تا آنها هم فردای سرزمینشان را بسازند ! بزرگ شوند پزشک شوند تا مبادا روزگاری ویروس منحوسی نظیر کرونا ،زندگی اشان را به چالش بکشد! بی خیال امروز که کلهم در چالش واقعی سیر می کنیم !

 

 

برچسب ها: شاد ، شبکه اجتماعی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خداکنه ادامه دارنباشه سال بعد این وضعیت پسرمن کلاس دهمه باهوش وزرنگه میگه هیچی ازفیزیک نفهمیده این ضربه هاجبرانش سخته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار