مسعود بکایی گفت: میانگین مصرف برنج برای هر فرد در ماه سه تا سه و نیم کیلو و سالانه حدود ۴۰ کیلوگرم است، اما این رقم هم اینک در استان همدان به ۷۰ کیلوگرم نزدیک شده است که باید علت این امر مبنی بر وجود مشکل در نظام توزیع خرد بررسی و عیب یابی شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 19 May 2020
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: علت افزایش غیرمتعارف و حدود ۲ برابری مصرف برنج در این استان باید با دقت بررسی شود.

به گزارش ایرنا، بکایی بیان کرد: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ تن برنج ۲ ماهه نخست امسال در همدان توزیع شده است که شامل ۲ هزار و ۱۳۱ تن با حواله اداره صمت و حدود یک هزار و ۳۵۰ تن برای مراکز خیریه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین مصرف برنج برای هر فرد در ماه سه تا سه و نیم کیلو و سالانه حدود ۴۰ کیلوگرم است، اما این رقم هم اینک در استان همدان به ۷۰ کیلوگرم نزدیک شده است که باید علت این امر مبنی بر وجود مشکل در نظام توزیع خرد بررسی و عیب یابی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان ادامه داد: یک هزار تن برنج در ۱۰ روز اخیر با حواله اداره صنعت، معدن و تجارت در بین ۳۵ نفر توزیع شده است که باید نحوه توزیع این میزان برنج و رسیدن آن به دست مصرف کننده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بکایی گفت: یک هزار و ۱۳۱ تن شکر به قیمت هر کیلوگرم چهار هزار تومان و بیشتر برای قند ریزی امسال عرضه شده است که باید صحت و سقم تولید و توزیع این میزان شکر نیز بررسی شود.

وی اظهار داشت: ۵۸۵ نانوایی در همدان فعال هستند که ۱۶۰ واحد از این تعداد توسط مباشر اداره می‌شود و بیشتر آن‌ها شریک صاحب نانوایی هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: از سال ۹۱ خرید و فروش امتیاز نانوایی آزاد شد و به دنبال تخصیص مجدد یارانه، دوباره این قانون ملغی نشده و از آن سال تاکنون از ۵۸۵ واحد نانوایی، امتیاز ۳۰۰ واحد واگذار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: قیمت مرغ در اردیبهشت ماه با نوسان و افزایش ۲۵ درصدی همراه شد و از ۹ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در هر گیلوگرم رسید.

محمدرضا شهسواری علت افزایش قیمت مرغ را پایان یافتن ماه رمضان و افزایش تقاضا و مصرف و پیش بینی قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم در بازار مصرف از سوی ستاد تنظیم بازار عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی همدان نیز گفت: یک میلیون و ۷۸۰ هزار جوجه ریزی صورت گرفته که حدود ۵۰۰ هزار معادل ۲۵ درصد کاهش داشته است با این وجود مشکلی در تامین نهاده وجود ندارد بلکه اشکال در روش توزیع است.

داوود شعبانلو اضافه کرد: عرضه و فروش و توزیع نهاده‌های کشاورزی تنها از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با توجه به تصویب نرخ کرایه تاکسی پس از برگزاری پنج جلسه کارشناسی، اما سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از این جلسه بدون هماهنگی ۱۱ درصد از کرایه تمامی مناطق کم کرده است.

علی فتحی با بیان اینکه تاکسی داران همدان در ۶۰ خط سرویس دهی می‌کنند افزود: میانگین افزایش قیمت کرایه تاکسی ۳۸ درصد بوده این درحالیست که پایه کرایه در شهر همدان ضعیف و پایین است.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق و خطوط به علت یک سر خالی بودن مسافران نظیر خط میدان امام زاده عبدااله به مهدیه، وجود مسافر در روز‌های خاص نظیر خط میدان امام به باغ بهشت و نبود پول خرد کرایه‌ها تا ۴۵ درصد افزایش نیز رسیده بود.

وی ادامه داد: در این وضعیت قیمت‌ها از رانندگان تاکسی خواسته شده برای پیشگیری از ویروس کرونا ۲ مسافر در صندلی عقب سوار کنند که با وجود تصویب قیمت پیشنهادی، تاکسی داران درآمدشان به اندازه سال گذشته هم نمی‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار