مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان با بیان اینکه تمامی اهدا کنندگان پلاسما مرد هستند گفت: در حال حاضر فراخوان اهدای پلاسما از سوی زنان به علت ضرورت داشتن شرایط ویژه‌ای نظیر قرار نداشتن در زمان بارداری، سقط نکردن جنین و داشتن وزن کافی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 19 May 2020
مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان گفت: از مجموع ۱۰ بیمار بهبود یافته از کرونا برای اهدای پلاسما در یک هفته گذشته از ۹ نفر به علت داشتن شرایط لازم پلاسما دریافت شد.

به گزارش ایرنا، فاطمه یادگاری اظهار داشت: مرکز انتقال خون همدان از ۲۰ اردیبهشت امسال میزبان نجات یافتگان از ویروس کرونا برای اهدای پلاسما بوده است و افراد بین ۲۰ تا ۴۵ سال بیشترین همراهی را داشتند.

وی اضافه کرد: این طرح در قالب پویش «شکرانه سلامت» در همدان آغاز شد و پس از دریافت لیست افراد بهبود یافته از دانشگاه علوم پزشکی نسبت به فراخوان افرادی که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته اقدام شد.

یادگاری بیان کرد: پس از استقبال بهبود یافتگان برای اهدای پلاسما، برای آن‌ها وقت معینی پیش‌بینی می‌شود تا نجات یافتگان از بیماری کرونا در زمان تعیین شده با حضور در مرکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان با بیان اینکه تمامی اهدا کنندگان پلاسما مرد هستند افزود: در حال حاضر فراخوان اهدای پلاسما از سوی زنان به علت ضرورت داشتن شرایط ویژه‌ای نظیر قرار نداشتن در زمان بارداری، سقط نکردن جنین و داشتن وزن کافی صورت نگرفته است.

یادگاری گفت: برخی از بهبود یافتگان از ویروس کرونا تاکنون اطلاعی از این پویش، میزبانی و استقبال انتقال خون همدان از اهدای پلاسما توسط این افراد، ندارند بنابراین از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای اطلاع رسانی درباره پویش شکرانه سلامت بهره گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فرایند اهدای پلاسما توسط یک دستگاه در حال انجام است و کارکنان این مجموعه علاوه بر این، همانند گذشته همچنان در حال پذیرش اهدا کنندگان خون و پلاکت هستند.

۳۴ هزار و ۲۷۶ نفر در استان همدان سال گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کردند که ۸۱۳ نفر از این تعداد بانوان بودند و این آمار نسبت به سال ۹۷ تا حدودی کاهش داشته است.

 فروردین ماه امسال ۲ هزار و ۳۴۵ واحد خونگیری در مراکز انتقال خون همدان صورت گرفت که یک هزار و ۵۰۱ مورد آن مربوط به اهدا کنندگان مستمر بوده است.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۹ اردیبهشت مجموع بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید که از این تعداد هفت هزار و ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار