محمودرضا عراقی تأکید کرد: در این راستا تبلیغات برای جذب گردشگری انجام نمی‌شود چراکه همچنان شرایط موجود بیانگر آن است ترغیب به حفظ سلامت خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزان حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 19 May 2020
سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان اعلام کرد: فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غارعلیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله هوشمند اجتماعی به طوریکه تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود، با نظارت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر مؤثر مدیریت این مراکز براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

به گزارش ایسنا، عراقی درباره چگونگی روند بازگشت فعالیت شرکت سیاحتی علیصدر بیان کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی پیرامون این مهم اتخاذ شده مبنی بر آن که براساس پروتکل‌های مشخص و مدون شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر، قرار است در روز‌های پیش‌رو غار علیصدر اقدام به پذیرش مراجعات با هدف گردشگری کند.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید فطر و احتمال مسافرت و حضور مردم در مراکز تفریحی همچنان که تبلیغات باید به سمتی باشد که مردم را به ماندن در خانه دعوت کنیم، اما ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

عراقی تأکید کرد: در این راستا تبلیغات برای جذب گردشگری انجام نمی‌شود چراکه همچنان شرایط موجود بیانگر آن است ترغیب به حفظ سلامت خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزان حوزه گردشگری است.

وی به اهمیت اقامت گردشگران ورودی در اماکن سربسته و دارای مدیریت همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها اشاره کرد و افزود: مصوب شده است در شهر‌های استان همدان از برپا شدن هر گونه چادر مسافرتی به منظور حفظ سلامت مسافران و همشهریان جلوگیری شود این مهم قرار است در مبادی ورودی شهر‌ها به مسافران به صورت جدی و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهار کرد: در بازگشایی و از سرگیری فعالیت صنوف و کسبه توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند بسیار حائز اهمیت است البته در این زمینه مصوب شده است رسانه‌های عمومی و فضای مجازی در ترغیب مردم به رعایت موارد مذکور و بهداشت فردی اقدام کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان به بازگشایی دوباره رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: با حفظ دستورالعمل‌های ابلاغ شده بهداشتی این مراکز بار دیگری می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

وی به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا همچنان تأکید کرد و گفت: مردم باید الگوی رفتاری خود را بنا به شرایط موجود تغییر دهند، حفظ فاصله هوشمند و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است، اما نمی‌توان بر این اساس فعالیت اقتصادی و کسب و کار را تعطیل کرد بلکه لازمه حفظ سلامت جامعه توجه به توصیه‌هایی است که کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولان مرتبط اعلام می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار