ظاهر پورمجاهد از متولیان خواست علت افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت منجمد نسبت به مبلغ مصوب بررسی و با متخلفان طبق قانون برخورد شود و باید با هر کس که مقابل مصوبات ستاد تنظیم بازار می‌ایستد برخورد شود.
کد خبر: ۸۵۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 18 May 2020
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان خواستار پیش‌بینی بیش از ۶ غرفه در شهر همدان برای عرضه کالای مورد نیاز مردم به منظور پیشگیری از گرانی و شکسته شدن قیمت‌ها شد.

به گزارش ایرنا، پورمجاهد در نشست اعضای کمیسیون تنظیم بازار همدان بیان کرد: همه ساله شهرداری محل‌هایی را برای فروش کالا به مزایده می‌گذارد که امسال باید از این تعداد، مکان‌هایی را با قیمت پایین برای راه‌اندازی فروشگاه عرضه مستقیم کالا در اختیار تنظیم بازار قرار دهد.

وی افزود: چنانچه همکاری در این زمینه با ستاد تنظیم بازار صورت نگیرد در یک اقدام ضربتی تمامی غرفه‌های متعلق به شهرداری و واحد‌های فعال در بازار روز‌ها که اقدام به عرضه کالا با قیمت نامتعارف می‌کنند پلمب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان تاکید کرد: نباید در زمینه عرضه کالا تنها به قیمت‌های ارزان کنونی توجه داشت بلکه باید با آینده نگری نسبت به عرضه کالا و محصولات مورد نیاز مردم با قیمت مناسب تدبیری اندیشید.

پورمجاهد ادامه داد: اتحادیه‌ها نیز برای جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها اقدام به اجاره مغازه‌ها به ویژه در محدوده «سرگذر» و «سبزه میدان» کرده و به فکر کسب سود و منافع بالا نباشند بلکه رویکردشان رفع مشکل و دغدغه مردم با رساندن کالا به قیمت مناسب به دست آن‌ها باشد.

وی فلسفه وجودی ستاد تنظیم بازار را پیشگیری از افزایش نامتعارف قیمت کالا و تهیه اقلام ضروری مورد نیاز مردم دانست و افزود: گزارش‌های ارائه شده از سوی مسوولان در این کمیسیون باید منتج به رفع و کاستن مشکلات مردم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در بالا رفتن قیمت‌ها واسطه‌ها هستند بنابراین باید تشکل‌ها وارد میدان شده تا اجازه سودجویی به واسطه‌ها داده نشود.

پورمجاهد گفت: بسیاری از استان‌ها بر روی تولید «مرغ سایز» با وزن حدود یک کیلو و ۴۰۰ تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم کار‌هایی انجام دادند، اما در این استان اتحادیه مرغداری تاکنون کاری انجام نشده است.

وی افزود: چنانچه در زمینه واردکردن و توزیع نهاده در استان مشکل ایجاد شد باید در این نشست‌ها مطرح شود و در صورت ملی بودن این مشکل، در مکاتبه‌ای با پیوست اسناد معتبر به تهران داده تا نهاد‌های متولی تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان اظهار داشت: صنوف، اتحادیه و تشکل‌ها هر مشکل دارند باید از مجاری قانونی و بر اساس سلسله مراتب پیگیری و رفع کنند همچنین برای رفع مرغداران، نهاده مورد نیاز از طریق امور پشتیبانی به این مجموعه اختصاص یابد سپس جایگزین شود.

ظاهر پورمجاهد از متولیان خواست علت افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت منجمد نسبت به مبلغ مصوب بررسی و با متخلفان طبق قانون برخورد شود و باید با هر کس که مقابل مصوبات ستاد تنظیم بازار می‌ایستد برخورد شود.

وی ادامه داد: باید سیستمی با هماهنگی نهاد‌های متولی طراحی کرد که کسی نتواند محصولی را بالاتر از قیمت مصوب عرضه و یا فردی نتواند کالایی را با هدف فروش آن در زمان گرانی احتکار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان گفت: حوزه بازرسی با وجود تلاش مسوولان نقص دارد و برخی جا‌ها نباید در مواجهه با متخلف رحم کرده یا برخی مواقع برای ورود جنس به داخل بازار مماشات کرد.

پورمجاهد افزود: در حوزه ساماندهی انبارها، همدان جزو بهترین‌ها است، اما با این وجود باید بدون هراس اوضاع و احوال امروزی انبارها، ساماندهی و بازرسی از آن‌ها کیفی‌تر شود.

وی با بیان اینکه در اتحادیه نانوایی دچار مشکل هستیم اظهار داشت: یک گروه باید وضعیت نانوایی‌ها را بررسی کنند چرا که فردی و خانواده‌هایی چهار نانوایی دارد و همه آن‌ها هم تخلف مکرر دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان ادامه داد: برخی از مالکان، نانوایی خود را ماهانه پنج تا هفت میلیون اجاره دادند که باید از بروز این تخلف جلوگیری کرده و نسبت به تحویل آرد با کارت ملی به مالک نانوایی‌ها اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار