شاهرخی :
استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم روز جهانی قدس تنها در شهر‌هایی که وضعیت سفید از نظر کرونا دارند برگزار شده که این وضعیت شامل همدان نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 16 May 2020
استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم روز جهانی قدس تنها در شهر‌هایی که وضعیت سفید از نظر کرونا دارند برگزار شده که این وضعیت شامل همدان نمی‌شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا؛ سید سعید شاهرخی در جلسه اعضای ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در زمینه برگزاری راهپیمایی یا تجمع به منظور روز جهانی قدس، استان همدان تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا باید با دقت در استان پیگیری، نظارت و اجرا شود بیان کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، شاخص‌های ارائه شده موید روند کند پیشرفت ویروس کرونا در همدان است.

استاندار همدان اضافه کرد: در این زمینه باید قدردان همراهی و همکاری مردم با مسوولان بود هر چند انتظار می‌رود این همراهی و رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تا قطع کامل زنجیره کرونا ادامه یابد.

شاهرخی از مسوولان، تریبون داران، اصحاب رسانه و فعالان در فضای مجازی خواست همواره و مستمر بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کنند تا توجه به مسائل بهداشتی به ویژه بهداشت فردی در جامعه نهادینه و به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی کاهش روز به روز شمار متوفیان ناشی از ویروس کرونا و حتی موراد مثبت ابتلا به این ویروس را خبر خوب و امیدوار کننده دانست و گفت: با همت و همراهی مردم و تلاش مسوولان به ویژه کارکنان خدوم کادر درمان این آمار به صفر برسد.

استاندار همدان از رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای این استان خواست پروتکل‌های مورد نیاز برای از سر گیری فعالیت غار علیصدر و تله کابین گنجنامه را تهیه و در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهد.

شاهرخی همچنین از مسوولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهاد‌های خدماتی خواست با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و احتمال افزایش ورود مسافر به این استان، در آماده باش کامل قرار داشته باشند. 

وی با تاکید بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: با وجود از سرگیری جمع آوری معتادان متجاهر شاهد جولان این افراد در حاشیه شهر‌ها از جمله میدان بار و تپه پیسا هستیم که این وضعیت زیبنده شهر فرهنگی و تاریخی همدان نیست.

شاهرخی تاکید کرد: فعالیت کارتن به دست‌ها نیز از سر گرفته شده بنابراین اداره اماکن نیروی انتظامی با همکاری میراث فرهنگی و محوریت فرماندار همدان باید نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کرده و از فعالیت افراد فاقد کُد و شناسنامه جلوگیری کنند.

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در ۲۱۸ شهر که نماز جمعه برپا شده می‌توان مراسم روز قدس را هم برگزار کرد البته این مراسم همانند سال‌های گذشته به صورت راهپیمایی نبوده بلکه به صورت اجتماع در محل نماز جمعه در مناطق سفید اجرا می‌شود.

همچنین نماز عید فطر در سراسر کشور اقامه می‌شود، اما اقامه نماز در مصلا‌ها و مکان‌های که سال‌های قبل اجتماع بزرگ شکل می‌گرفت صورت نمی‌گیرد بلکه نماز عید فطر در مساجد، اماکن و محله‌ها به ویژه در فضای باز با مراعات پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار