اعتراض به سخنان فرماندار کهگیلویه در خصوص شیوع کرونا در یک روستا
بنده به عنوان فردی از روستای چهارمه که اکنون به عنوان کانون کرونا در شهرستان کهگیلویه توسط مسولان ستاد کرونا اعلام شده چندین نکته را خدمت هم استانی ها و همشهریان عزیزم اطلاع رسانی خواهم کرد..
کد خبر: ۸۴۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 12 May 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بنابر آمار اعلامی از طرف مسئولین ، شهرستان کهگیلویه به یکی از کانون های شیوع کرونا در استان تبدیل شده است به گونه ای که زنگ خطر در این شهرستان به صدا درآمده است . اخیرا فرماندار کهگیلویه در بازدید معاونت بهداشتی از این شهرستان توضیحاتی در خصوص وضعیت شیوع کرونا خصوصا در برخی روستاها بیان کرده است.
بر اساس این گزارش ، علیرضا اتابک در دیدار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در فرمانداری دهدشت با تشریح اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کوید ۱۹ در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای ورود ویروس با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت تجمعات بیماری کنترل شد.
فرماندار کهگیلویه گفت: با آغاز بازگشایی صنوف و فاصله‌گذاری هوشمند نگرانی‌هایی برای سرایت ویروس بوجود آمد و پس از آن بود که آمار مبتلایان در شهرستان سیر صعودی به خود گرفت.
اتابک با اشاره به موج کرونا در روستاها گفت: کلایه، کوشک و چهارمه از روستاهای درگیر بیماری بودند و خوشه‌های ویروس بیشتر خانوادگی بود و کنترل را کمی دشوار کرد.
فرماندار کهگیلویه افزود: خوشه‌های کلایه و کوشک قطع شد اما در چهارمه تعدادی از بیماران به نقاهتگاه نیامدند و این نگرانی وجود دارد که ویروس را به دیگران منتقل کنند.
جوابیه یک مصاحبه در مورد روستای چهارمه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر از اهالی روستا و از فعالان رسانه ای در واکنش به این سخنان فرماندار کهگیلویه نوشت : گسترش کرونا سبب توهم و ترس مردم در سراسر دنیا شده است .و این ویروس منحوس برای افراد مبتلا به ننگ و آبرو ریزی تبدیل شده است .افرادی که در ابتلا شدن به این ویروس کوچکترین تقصیری ندارند ،اما فرهنگ ضعیف جوامع و کوتاهی دولت ها در چگونگی روبرو شدن با این ویروس سبب چنین اتفاقات شده است.
 در کشور ما وخصوصا در استان ما ،ضعف ستادهای مدیریت بهداشت سبب بروز مشکلاتی برای مردم شهر ها و روستا ها شده است. عدم مدیریت درست و آگاهانه ستاد ها ی کرونا در استان ،عدم شفاف سازی و عدم آگاهی دادن به مردم موجب راه افتادن انواع شایعه سازی در فضای مجازی شده است.
بنده به عنوان فردی از روستای چهارمه که اکنون به عنوان کانون کرونا در شهرستان کهگیلویه توسط مسولان ستاد کرونا اعلام شده چندین نکته را خدمت هم استانی ها و همشهریان عزیزم اطلاع رسانی خواهم کرد..
اولا بنده به عنوان کسی که وسط کانون کرونا قرار دارم از شنیدن خبرهای پیرامون، در مورد روستا چهارمه دچار یک سردرگمی و منگی شده ام و گاها فکر می کنم  اینجایی زندگی می کنم  چهارمه نیست یا هم چهارمه دیگر مد نظر خبر ها می باشد ،وضعیتی را که مسولان هشدار داده اند را به هیچ وجه اطراف خود نمی بینم. متاسفانه وضعیتی که مسولان از این روستا تصویر کردن همچون طاعون و بیماری های دهه های 30-40گذشته می باشد..
شایعات مثبت شدن آزمایش افرادی  از روستا را می شنوم که یا اکنون برای کار در دیگر استان ها هستند یا هم مشغول فعالیت در فصل کار و کوشش در روستا می باشند و الحمدالله سرحال و سلامت و بدون کوچکترین درد یا علائمی از کرونا در حال امرار ومعاش برای خانواده خود می باشند..
متاسفانه شایعات و عدم مدیریت شایعات سبب بدنامی افرادی شده است که کنون در این گرما با زبان روزه یا مشغول دروی گندم و جو هستند یا هم چوپانی گوسفندان خود می باشند..

ثانیا:مسولان ستاد کرونا ناتوانی خود را در مبارزه با این ویروس را با بی آبرو کردن مردم شریف و زحمتکش روستا ها سرپوش می گذارند..
خدمت این مسولان عرض شود آن وقت که مردم همین روستای چهارمه در بحبوحه کرونا با راه اندازی ورودی ها گندزدایی از خود محافظت می کردند شماها کجا بودید؟آیا یکبار برای سرکشی به این روستا تشریف آوردی؟ اینکه هر روز یک روستا را بدنام می کنید چه معنی دارد؟یک روز فلان روستا و روز دیگر بهمان روستا؟ یک روز کلایه؟یک روز کوشک؟یک روز راک؟دادن چنین اخباری چه دلیلی دارد؟آیا آبروی مردم آن روستا ها برای شما مهم نیست؟آیا اگر بی تدبیرشما عواقب خطرناکی بدنبال داشته باشد جوابگو هستید؟.چطور آمار کرونا روزانه در روستاها حومه ی دهدشت 50-60نفر می باشد ولی آمار استان در دو هفته گذشته از 10نفر عبور نکرده است؟
ثالثا در مبارزه با یک بیماری اولویت اول حفظ کرامت انسان هاست که متاسفانه ستاد کرونای شهرستان دهدشت با این مقوله بیگانه می باشد.
آیا نمی دانید حفظ اسرار یک بیماری جزء اصلی ترین موارد درمان می باشد؟
رابعا :بنده به عنوان یک فرد از کلیه سایت ها و خبرگزاری های شهرستان گلایه مندم که بدون آگاهی و با توجه به حرف های کسی که مطمنا کوچکترین آگاهی نه از علم پزشکی ونه از روستاب چهارمه دارد، خبری را کار کردید که عواطف مردم فهیم این روستا را جریحه دار نمود.. چرا یک سایت از این مسول محترم نپرسید:اکنون حال چند نفر در این روستا بعلت ابتلا به این بیماری وخیم است؟چرا پرسیده نمی شود در روستا که عمدتا افراد سالخورده زندگی می کنند چرا آمار یک مرگ ناشی از این بیماری بالا نمی آید؟چرا از این مسولان محترم پرسیده نشد فرضا که فرد مبتلابرای انتقال به نقاهتگاه مقاومت کردشما تدبیر دیگری نداشتید؟آیا نمی توانستید با قرنطینه خانگی جلو این قضیه رابگیرد؟آیا در این روستا ریش سفیدان و معتمدان یا شورای وجود نداشت که همیار شما باشد؟یا خواستید با دادن خبرها کذب حس در صحنه بودن خود را ارضا کنید..
اکنون به عنوان فردی زحمتکش از روستای چهارمه از یکی از خبرگزاری شهرستان تقاضا دارم با رعایت پروتکل بهداشتی به این روستا شرفیاب شود و با وجدان بیدار ،اخبار پیرامون روستا را مخابره نمایید.
در پایان خدمت مردم شریف روستای چهارمه عرض می کنم اکنون فصل کار وتلاش می باشد و در این برهه از سال به دلایلی همچون:تغییر هوا،نوشیدن آب یخ،استفاده از لبنیات مثل دوغ،استفاده از کولر و گرد افشانی درختان معمولا سرماخوردگی هایی شایع می شود پس خواهشا بدون اطلاع از وضعیت بیماری همسایه خود، منبع شایعه پراکنی و قضاوت های جاهلانه نشوید.و با آبروی مردم فهیم روستای نخبه پرور خود بازی نکنید و ملعبه ی دست مسولان بی کفایت نشوید..
ضمنا امروز جواب آزمایش کرونا ی بیش از ده نفر از افرادی که با درخواست خانه بهداشت و از روی اختیار و میل هم نوعدوستی آزمایش داده اند منفی اعلام شد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار