در نشست شورای آموزش و پرورش چه گذشت؟
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن رد قاطع این پیشنهاد گفت : ما نمی توانیم جدا از مصوبه ملی ستاد مقابله با کرونا تصمیم بگیریم چرا که از همان ابتدای بحث شیوع کرونا اعلام شده است استان ها حق تصمیم گیری منطقه ای خارج از تصمیمات ستاد ملی را ندارند و در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ما باید پاسخگوی ستاد ملی و مسئولان بالادستی باشیم .
کد خبر: ۸۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 12 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته ، شورای آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد که در این نشست چند دستور کار برای بحث و بررسی مطرح شد اما در واقع مهمترین موضوع ، چگونگی بازگشایی مدارس از روز شنبه هفته آینده بود که برخی از کارشناسان و معاونین نکته نظراتی را مطرح کردند.
اعلام بازگشایی مدارس توسط مدیر کل
در ابتدا هادی زارع پور بازگشایی مدارس استان ناشی از مصوبه کلی ستاد ملی مقابله با کرونا را به عنوان اولین دستور کار مطرح کرد.
زارع پور ضمن اشاره به عملکرد نسبتا خوب برخی از مدارس و معلمین در ادامه فرایند آموزش دانش آموزان به صورت مجازی گفت : آنگونه که وزارت آموزش و پرورش با استناد به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است ، مدارس مناطق سفید کشور با رعایت برخی شرایط از روز شنبه 27 اردیبهشت به صورت محدود آن هم بدون اجبار دانش آموزان بازگشایی می شوند.
رد قاطع یک پیشنهاد از طرف استاندار / تاکیدات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی
 
توصیه و تاکیدات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی
در ادامه بحث و گفتگو در خصوص این دستور کار ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ضمن تمکین به نظرات مسئولین ملی برخی نکات مهم در این خصوص را مطرح کرد.
دکتر پرویز یزدانپناه گفت : نکته بسیار مهم در بازگشایی مدارس این است که شاید دانش آموزان هیچگونه علائمی از بیماری در خود نشان ندهند و فقط عاملی برای انتقال و جابجایی ویروس باشند و به راحتی ویروس را به خانواده منتقل کنند و باعث گسترش زیاد آن شوند که می تواند افراد مسن یا دارای زمینه بیماری را در معرض خطر قرار دهند.
یزدانپناه افزود : دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی مقابله با کرونا دارای ملاحظاتی در اجرای مصوبه بازگشایی مدارس است که باید حتما این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد : اولین و مهمترین موضوع در اماکن عمومی مانند آموزش و پرورش توجه به بحث گندزدایی است که باید این مورد به نحو دقیقی انجام شود.
یزدانپناه برخی نکات مهم که باید رعایت شوند را اینگونه مطرح کرد :
استفاده از ماسک و دستکش برای دانش آموزان و کادر مدرسه الزامی است
تاکید می شود ، وسایل آموزشی دانش آموزان باید حتما شخصی باشد و هیچ وسیله ای مشترکا مورد استفاده قرار نگیرد
رعایت فاصله گذاری به اندازه یک و نیم متر بین دانش آموزان در کلاس درس رعایت شود
زمان آموزش در مدرسه محدود باشد و نباید مانند شرایط عادی مدت زمان زیادی دانش آموزان در محیط مدرسه باشند
نکته بسیار مهم بحث تهویه کلاس های درس است که تاکید می شود ، در و پنجره کلاس ها باز باشند
مواد ضدعفونی کننده و شوینده به اندازه کافی در مدارس وجود داشته باشد
معلمین ، مدیران و کارکنان مانند گذشته در کنار هم تجمع نکنند فقط برای رفع اشکال به صورت محدود در مدارس حضور یابند
یزدانپناه در پایان گفت : اگر این موارد مطرح شده به نحو احسن صورت گیرد مطمئنا مشکلی پیش نخواهد آمد و کمک بزرگی به روند بازگشایی مدارس صورت گرفته است.
رد قاطع یک پیشنهاد از طرف استاندار
در ادامه این نشست ، ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت : هر چند در این مدت تعطیلی مدارس ، اقدامات بسیار ارزشمندی از طرف همکاران ما در مدارس صورت گرفت و با آموزش مجازی اجازه تعطیلی فعالیت های آموزشی را ندادند اما واقعیت این است که تفاوت بسیار زیادی بین آموزش حضوری در کلاس تا آموزش مجازی وجود دارد .
رضایی ادامه داد : در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بسیاری از مناطق و دانش آموزان دسترسی خوبی به امکانات فضای مجازی ندارند که همین عاملی شده است تا کیفیت کار پایین بیاید لذا اگر قرار بر اختیاری بودن حضور دانش آموزان باشد احتمالا با استقبال ضعیف دانش آموزان و اولیا مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد : پیشنهاد می شود در این نشست به صورت استانی مصوب شود که روستا ها و برخی شهرستان های با تراکم جمعیتی کم که جز مناطق سفید هستند مدارس رسما بازگشایی شوند و از موضوع اختیاری بودن خارج شوند.
رضایی در ادامه تشریح پیشنهاد خود ، افزود : در مناطق شهری هم کم کم به تفکیک پایه و در ساعات مشخص بازگشایی  به صورت رسمی اعلام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن رد قاطع این پیشنهاد گفت : ما نمی توانیم جدا از مصوبه ملی ستاد مقابله با کرونا تصمیم بگیریم چرا که از همان ابتدای بحث شیوع کرونا اعلام شده است استان ها حق تصمیم گیری منطقه ای خارج از تصمیمات ستاد ملی را ندارند و در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ما باید پاسخگوی ستاد ملی و مسئولان بالادستی باشیم .
وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش پرورش فقط استان های برخوردار را ندیده، بلکه با نگاه کارشناسی به همه مناطق از جمله مناطق محروم توجه داشته و با این نگاه، زمان بازگشایی مدارس را اعلام کرده است.
 حضور دانش آموزان اجباری نیست
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار در پایان این نشست و جمع بندی نشست با اشاره به اینکه اجباری برای بازگشایی مدارس نیست، گفت: آنهایی که در برنامه شاد حضور ندارند، می توانند چند دقیقه در مدرسه حاضر و مشکل درسی خود را بر طرف کنند.
حسین کلانتری خاطرنشان کرد : در زمان بازگشایی مدارس معلم و مدیر حضور دارند و مشکلات درسی دانش آموزان را برطرف می کنند.
وی گفت: باید محیط های آموزشی را کاملا آماده کنیم و به فرمانداران ماموریت می دهیم کمیته شهرستانی را تشکیل داده و از همه ظرفیت های شهرستان ها برای ضد عفونی کردن همه مدارس و مراکز آموزشی استفاده کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار