رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان گفت: این انجمن به‌منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه هستند، تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۴۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ 10 May 2020
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان گفت: این انجمن به‌منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه هستند، تشکیل شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ مسعود پورصالحی با اشاره به اجرای ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه انجمن‌های صنفی، هدف از تشکیل انجمن را ارتقای سطح علمی و کیفی رسانه‌ها، برطرف کردن مشکلات و تسهیل امور اعضای خود در استان همدان دانست و خاطرنشان کرد: این انجمن که اعضای آن متشکل از مدیران رسانه مکتوب و یا سرپرستی روزنامه، هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه، فصل‌نامه و همچنین مدیران رسانه‌های غیرمکتوب شامل: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی ادامه داد: مجموعه‌هایی مانند باشگاه خبرنگاران که در فضای مجازی مجوز فعالیت از نهاد‌های معتبر و قانونی دارند، نیز در این انجمن حضور خواهند داشت.

پورصالحی با تأکید بر اینکه از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب استان همدان مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: اغلب به‌دلیل وجود همین مشکل رسانه‌ها تعطیل و یا فعالیت آن‌ها مختل شده است.

وی افزود: بر این اساس مدیران رسانه جهت تهیه حقوق خبرنگاران و مجموعه تحت مدیریت خود، پرداخت هزینه‌های چاپ، توزیع، اجاره محل کار و مواردی از این دست، با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند و گاهی به‌دلیل همین مشکلات از اصل رسالت حرفه‌ای خود فاصله می‌گیرند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مدیران رسانه استان همدان، اضافه کرد: این مشکلات نهایتاً منجر به وابستگی رسانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی شده و باعث می‌شود که وظیفه ذاتی و حرفه‌ای خود را فراموش کنند؛ درحالی که قلم آن‌قدر مقدس است که نباید آن را فروخت و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در مسیر حق و حقیقت حرکت کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معیشت خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان یک امر ضروری، اظهار کرد: زمانی که به خبرنگاری به‌عنوان یک شغل نگاه شود، قطعاً با توجه به شرایط موجود خبرنگار نمی‌تواند به وظیفه ذاتی خود آن‌طور که شایسته است، عمل کند و وابستگی‌های موجود باعث انحراف خبرنگاران می‌شود، حال آنکه هنگام قلم زدن باید عدالت‌ورزی و انصاف سرلوحه کار خبرنگاران قرار گرفته و از غرض‌ورزی و وادادگی دوری کنند.

پورصالحی در ادامه تأکید کرد: با توجه به مشکلات ذکرشده این انجمن بر آن است که جهت استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا، از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به‌منظور نیل به اهداف انجمن، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیاز‌ها و اولویت‌ها و تأمین نیاز‌های صنفی، سرمایه‌گذاری، آموزش، توسعه و گسترش فعالیت‌ها و کوشش در ارتقای بهره‌وری منابع گام بردارد.

وی در ادامه با بیان اهداف انجمن اضافه کرد: استفاده از نوآوری‌های آموزش، فناوری رسانه‌ای و ایجاد استارت‌آپ‌های رسانه‌ای جهت بهبود کیفیت تولید، بررسی شناخت و استقرار روش‌های نوین، کنترل کیفیت و کوشش برای هماهنگی در امور آموزش، ارتقای مهارت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط از اهداف این انجمن به‌شمار می‌رود.

پورصالحی یادآور شد: شرکت در مذاکرات حرفه‌ای با سایر سازمان‌های کارفرمایی ذی‌ربط مشمول قانون و انعقاد پیمان‌های دسته‌جمعی با سازمان‌های کارگری و همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش و ایجاد شرکت‌های تعاونی (اعتبار، مصرف، مسکن، تجارت، سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز) و صندوق تعاون کانون و فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری، سرمایه‌گذاری، فرهنگی، ساخت‌وساز و سایر به‌منظور برخورداری اعضا از تسهیلات بیشتر و کوشش در تشکیل باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی با رعایت مقررات قانونی جهت برخورداری اعضا از امکانات آن نیز از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این انجمن تعریف شده است.

وی به انجام قرارداد تجاری، مالی و بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و استارت‌آپ با اشخاص حقیقی و حقوقی یا گرفتن نمایندگی و انجام هرگونه عملیات مالی و اقتصادی و تجاری در هر زمینه‌ای در راستای تأمین نیاز‌های اعضای انجمن و مدیران رسانه و خبرنگاران و کلیه اعضا و کارمندان زیر پوشش نشریات و رسانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که انجمن تلاش خود را برای پیاده کردن آن‌ها به‌کار خواهد بست تا در نهایت به تثبیت جایگاه واقعی رسانه‌ها در جامعه و استان منجر شود.

مهدی کاشی دبیر، زهره پوروهابی نایب‌رئیس، مسعود جواندل خزانه‌دار، احسان مطهری، محمدرضا بیاناتی، حمداله چاروسایی و علیرضا معتمدزاده اعضا و خسرو نوروزی عضو علی‌البدل و حمید سپهری بازرس این انجمن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار