شهردار شیرین سو از معافیت صد در صدی پرداخت عوارض سطح شهری شهروندانی که ساختمان خود را نماسازی می‌کنند خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 02 May 2020
شهردار شیرین سو از معافیت صد در صدی پرداخت عوارض سطح شهری شهروندانی که ساختمان خود را نماسازی می‌کنند خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ سید مصطفی موسوی با اعلام این خبر گفت: مالکان املاک که پس از اتمام عملیات احداث، اقدام به زیباسازی نمای ساختمان خود میکنند از پرداخت عوارض سطح شهری شهرداری معاف اند.

وی با تاکید بر حفظ هویت مکان و بهره گیری از معماری ایرانی و اسلامی در شهرسازی افزود: رعایت اصول فنی و زیباسازی بصری ساختمان دو اصل مهم در ساخت و ساز است و شهرداری شیرین سو ضمن نظارت بر استحکام ابنیه به شهروندانی که اقدام به نماسازی ساختمان میکنند امتیازات تشویقی در نظر میگیرد.

موسوی با اشاره به نقش مبلمان شهری در زیباسازی بیان داشت: مبلمان شهری به مجموعه‌ای از عناصری گفته می‌شود که در شهر، خیابان و در کل فضای باز نصب شده اند و استفاده عمومی دارند امروزه شهرداری‌ها علاوه بر امر خدمات رسانی، وظیفه حفظ هویت و زیبایی سیمای شهری را نیز عهده‌دار هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: نیاز شهروندان و سیمای شهر و به وجود آمدن هویت شهری حلقه‌های به هم تنیده و جدا نشدنی هستند که هریک دیگری را تکمیل و پشتیبانی می‌کند و عدم توجه به هر کدام از آن‌ها آسیب جدی را در به وجود آمدن سیمای نامناسب شهر خواهد داشت.

شهرداری شیرین سو با تاکید بر نقش نمای ساختمان در زیباسازی شهری بیان داشت: موضوع هویت در معماری و شهرسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این انعکاس دهنده فرهنگ و آداب و رسوم جامعه محسوب می‌شود.

به گفته موسوی در بین بخش‌ها و فضا‌های معماری، نمای ساختمان به عنوان خارجی‌ترین پوسته و خالق نمای شهری و تعریف کننده هویت فضای شهر است که بیشترین ارتباط را با فضای بیرون و مردم دارد.

شهردار شیرین سو خاطر نشان کرد: با توجه به روابط فعالیت‌های انسان با فرهنگ، شهر بستری است که در آن فرهنگ از طریق فعالیت‌ها و ارتباطات انسانی به جریان در می‌آید و نمای ساختمان یکی از مهمترین فاکتور‌های هویت بخشی به فضا‌ها می‌باشد

موسوی ادامه داد: نمای ساختمان یکی از عناصری است که در ارتقای کیفیت فضای شهر و آرامش شهروندان تاثیر زیادی دارد از این رو شهرداری شیرین‌سو تصمیم دارد مطابق تعرفه مصوب خود به منظور تشویق مردم و افزایش مشارکت عمومی شهروندان جهت زیبایی شهر چنانچه مالکین املاک واقع در محدوده قانونی شهر پس از اتمام عملیات ساختمانی، نسبت به تکمیل نمای ساختمان خود بر اساس الگوی پیشنهادی شهرداری اقدام نمایند از جایزه خوش حسابی به میزان ۱۰۰ درصد عوارض سطح شهری ملک خود بهره‌مند گردند.
 
 
منبع : روابط عمومی شهرداری شیریرن سو
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار