حبیب‌الله خجسته پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ورود افراد غیربومی به شهر‌های این استان تا ۳۰ فروردین‌ماه ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 10 April 2020

قاتل شهروندان دورودی کشته شده در اغتشاشات اخیر دستگیر شد - قدس ...

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ظهر آدینه در گفتگو با خبرنگاران از طریق فضای مجازی ضمن بیان اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا (فاصله‌گذاری اجتماعی) تا پایان فروردین ماه جاری باقوت ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تا ۳۰ فروردین‌ماه ورود افراد غیربومی به شهرهای استان سمنان ممنوع است.

وی سمنان بابیان اینکه خروج افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است، تأکید کرد: این افراد باید توجه کنند که در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و باید از کنارگذرها عبور کنند.

حبیب‌الله خجسته پور با اشاره به اینکه این طرح با رویکرد جدید و با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: بر این اساس همچون گذشته صرفاً افراد بومی ساکن (مقیم) هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن، ممنوع است.

خجسته پور با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است، افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش‌وپرورش و مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امور مربوط به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان همچنان به‌صورت غیرحضوری و مجازی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر نقش مؤثر تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در کاهش شیوع کرونا بیان کرد: لغو تجمعات مردمی و فعالیت مراکز پرتردد، قطعاً موجب انتشار این ویروس خواهد شد بنابراین پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل است.

معاون استاندار سمنان با اشاره ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری استان یادآور شد: فعالیت ادارات با ظرفیت دوسوم نیروی انسانی از ساعت هفت الی ۱۴ ظهر انجام می‌شود.

خجسته پور بابیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و مراسم رسمی، غیررسمی و مذهبی همچون گذشته ممنوع است، خاطرنشان کرد: تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت، کماکان، مشمول ممنوعیت‌های این طرح نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات در جهت تأمین مایحتاج عمومی مردم پیش‌بینی و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شویم، تصریح کرد: تردد کارمندان و کارگرانی که شهر محل سکونت آن‌ها با شهر محل اشتغال آنان متفاوت است با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع است و تمامی نیروهای متصدی در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند باید با کنترل مدارک، اجازه تردد برای این افراد را صادر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تردد دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر مصادیق موردنیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به‌ضرورت از طریق مراجع ذی‌ربط، هماهنگ می‌شود، با ارائه مدارک شناسایی معتبر امکان‌پذیر است.

خجسته پور در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت فعالیت اصناف در این طرح به دو بخش صنوف کم‌خطر و پرخطر تقسیم می‌شود، افزود: صنوف کم‌خطر فعالیت خود را از فردا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، بازارچه‌ها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و فست فودی‌ها ازجمله مهم‌ترین مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدن‌سازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها از دیگر مشاغل پرخطری هستند که تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته کنند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه با متخلفان در این راستا به‌شدت برخورد می‌شود، یادآور شد: مسئولان نظارت و بازرسی شبکه بهداشت، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال پایش و کنترل فعالیت اصناف هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار