همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونین، مدیر کل زندان ها و اعضاء ستاد دیه، علاوه بر افتتاح شورای حل اختلاف ستاد دیه ، تعداد ۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد زندان های استان از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۸۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 10 April 2020


همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) و با حضور رئیس کل دادگستری استان و معاونین، مدیر کل زندان ها و اعضاء ستاد دیه، علاوه بر افتتاح شورای حل اختلاف ستاد دیه ، تعداد ۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد زندان های استان از زندان آزاد شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آغاز این برنامه اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان های استان با تبریک اعیاد شعبانیه و زادروز خجسته میلاد مسعود و فرخنده منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الااعظم (عج) و قدردانی از همراهی و تعامل دکتر نگین تاجی و معاونین ومسؤلین حوزه های مختلف قضایی، تشکیل جلسه روز تعطیل رسمی و حضور مسؤلین قضایی را مصداق بارز کار جهادی و از جمله مطالبات رئیس قوه قضائیه در دوره تحول دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در راستای تحقق اولویتهای ابلاغی بحث مهم ساماندهی و کاهعش جمعیت کیفری در سطح زندان های استان با استفاده حداکثری ازظرفیت های قانونی و بخشنامه و دستورالعمل ها و هماهنگی و همکاری بی نظیر انجام گرفته که اعطای مرخصی به ۶۵ درصد از زندانیان واجدالشرایط از جمله این اقدامات است.
زندان

جمیاری بازدید مستمر مقامات قضایی و رئیس دبیرخانه نظارت بر حقوق شهروندی و رسیدگی مورد به مورد به درخواستهای زندانیان و رفع بسیاری از مشکلات قضایی را در اقناع و امید بخشی آنان و آرامش زندان ها مؤثر دانست و با اشاره به آزادی ۲۹۰ زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۸ توسط ستاد دیه استان، ایجاد شورای حل اختلاف در ستاد دیه در صلح و سازش طرفین دعوا در پرونده های زندانی و کاهش جمعیت زندانیان را مفید اعلام کرد و از همه خیرین و دستندرکاران این بخش تشکر نمود.
زندان

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست با تقدیر از مدیرکل و مجموعه زندان های استان با اشاره به اهتمام جدی محاکم قضایی بر اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و بیان اینکه در حوزه حبس زدایی نیازمند اقدامات جدی تری هستیم، اظهار داشت: با اشاره به سند راهبردی تحول در دستگاه قضایی اقدامات بسیار خوب و مؤثری در زمینه توجه به زندانی و زندانیان شده است که همین مرخصی ها، آمار بالای آزادی ها و اعطاء تأسیسات حقوقی نشان از اهتمام جدی مسؤلین قضایی به محبوسین در بند دارد.
وی اظهار داشت: از آنجائیکه یکی از اصولی ترین سیاستهای جدید دستگاه قضا حبس زدایی و مجازات های جایگزین است، به قضات توصیه و تأکید شده است که در این موضوع فعالیت افزونتری داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه مدیریت و مجموعه زندان های استان در مقوله سازماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نلاش های مؤثری انجام می دهند، گفت:
این تلاش ها نتیجه خوب همکاری، همگامی و تعامل خوب زندان با دستگاه قضاست که امیدوارم با پیگیری های دلسوزانه مدیر کل زندان ها در راستای تحقق اهداف ریاست معزز قوه قضائیه به خصوص در زمینه حبس زدایی با استفاده از تأسیسات حقوقی مفید و مجازت های جایگزین حبس بستر های لازم به منظور اجرای بهینه کاهش جمعیت کیفری صورت پذیرد.
حجة الاسلام والمسلمین ساجدی معاون قضایی وئیس شورای حل اختلاف استان نیز با تقدیر از تلاش و همکاری مدیریت و مجموعه زندان های استان در برنامه های شورای احل اختلاف اظهار داشت: زندان های استان با دارا بودن چهار شعبه شورای حل اختلاف اقدامات بسیار مؤثر و سازنده ای در راستای اصلاح ذات البین، مصالحه و سازش نموده اند تا جائیکه با تلاش صادقانه توانسته اند علاوه بر آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد تعداد ۱۶ پرونده قتل را مصالحه نمایند.
شایان ذکر آنکه در این آئین احکام صادره به اعضاء شورای حل اختلاف ستاد دیه استان اعطاء و سوگند نامه گروهی در جهت منافع این شورا برای اجرای عدالت قرائت شد.
در پایان و به نیت ۵ تن آل عبا علیهم السلام تعداد ۵ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با اخذ نامه آزادی از زندان آزاد و در روز جشن تولد قائم ال محمد (ص) به کانون گرم خانواده بازگشتند.
زندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار