استاد حوزه علمیه گفت: انسان گاهی به خاطر خطایی که انجام داده است به بلا مبتلا می شود، اگر بخواهیم بلا از بین برود باید به اهل بیت(ع) توسل پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵ 10 April 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی در سخنانی به مناسبت نیمه‌شعبان در مسجد‌مقدس جمکران اظهار داشت: از آیت الله حق شناس نقل شده است که خداوند دو نوع ریاضت برای ما قرار داده است که یکی از آنها اختیاری است.

وی افزود: برخی افراد بلا می بینند و به خاطر ناشکری آخرت خود را از دست می دهند، بلا وجود دارد و باید مراقب بود که شدت ابتلا‌ در زمان غیبت ما را از شکر خارج نکرده و غافل نشویم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: قوم بنی اسرائیل 240 سال عذاب کشیدند ولی بخاطر اینکه تضرع کرده و دعا خواندند به اذن خدا 170 سال از عذاب آنها کم شد، امام صادق(ع) می فرماید به خدا قسم اگر کاری که قوم بنی اسرائیل انجام دادند شیعیان انجام دهند فرج امام زمان(عج) صورت می گیرد.

مومنی با اشاره به ویژگی های معصومین(ع) تصریح کرد: پدر لقمه را از دهان خود بیرون می آورد و بر دهان فرزندش قرار می دهد، امام(ع) این گونه با شیعیان برخورد می کند و همانند مادر دلسوز است.

وی با اشاره به جایگاه مسجد مقدس جمکران ادامه داد: یکی از ارامنه بزرگ تهران در مسجد جمکران حضور پیدا کرد و در مسجد قدم می زد و می گفت که در این مکان احساس آرامش پیدا می کنم و به تهران بر می گردم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما فقط از خداوند درخواست داریم که به خواسته های خود برسیم، ماه شعبان ماه نیاز است و باید به نیازهای خود دست پیدا کنیم.

مومنی گفت: دشمن تلاش می کند از کرونا علیه ما استفاده کند و به این وسیله به اعتقاد و اقتصاد کشورمان ضربه بزند ولی در زمان جنگ تحمیلی با همه مشکلات و فشارها به خودکفاری و موفقیت رسیدیم.

وی با بیان اینکه بهترین دعا استغفار است، عنوان کرد: امروز نیز کرونا سبب شده که همگان متحد شوند و این ابتلا دارای برکاتی است که هنوز کرونا تموم نشده برکات آن را به خوبی مشاهده می کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: انسان گاهی به خاطر خطایی که انجام داده است به بلا مبتلا می شود، اگر بخواهیم بلا از بین برود باید به اهل بیت(ع) توسل پیدا کنیم، امام حسین(ع) بهترین قسمت قلب و خون قلب خود را داد تا رفع ابتلا شود اینکه گفته می شود که هنگام مشکلات و بلاها زیارت عاشورا بخوانید چون سبب رفع بلا می شود.

مومنی با تاکید بر اینکه جنس غم امام حسین(ع) فرق می کند، خاطرنشان کرد: اگر غم اباعبدالله(ع) در دل کسی قرار بگیرد نشاط حقیقی به دست می آورد، هنگام بلا باید استغفار زیاد انجام داد و همچنین دست به دعا برداریم و اهل تضرع باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار