بارش برف که از چهارشنبه شب در برخی روستاهای قم آغاز شده تا ساعاتی از بامداد روز پنجشنبه نیز ادامه داشت و این موجب شد تا علاوه بر برودت هوا، ساکنان این مناطق شاهد نشست سنگین برف بر خانه ها، باغ ها و معابر شوند.
کد خبر: ۸۳۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۴ 10 April 2020

به گزارش تابناک قم، بخش های خلجستان، جعفریه، شهر دستجرد قم و همچنین روستای وشاره، نایه، تاج خاتون و جعفرآباد از شب گذشته شاهد بارش برف بود و برودت هوا و بسته شدن مسیر مواصلاتی برخی از روستاهای استان به دلیل شدت بارش برف نیز گزارش شده است.

بر اثر بارش باران در روستای فردو، سیلاب در رودخانه روستای خاوه و فردو جاری شده است همچنین اداره کل مدیریت بحران نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که با توجه به بارندگی های اخیر مخصوصا بارندگی شب گذشته و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب از از تردد در مسیر رودخانه ها جدا خود داری شود.

بر اساس برخی گزارش ها ارتفاع برف در برخی روستاهای مرتفع استان به بیش از ۱۰ سانتی متر نیز رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در تمام نقاط استان نیز بارش برف و باران گزارش شده است.

هواشناسی قم نیز برای روز پنجشنبه، هوای استان قم را ابری در برخی ساعات بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی کرد که بر این اساس بیشنه سرعت باد در امروز را نیز تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت پیش بینی کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی قم، ایستگاه دستجرد با ۱۲.۴ میلی متر و جعفریه با ۱۲.۲ میلی متر بیشترین و ایستگاه های کوشک نصرت و کوه سفید با ۲.۳ و ۳.۲ کمترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کرده اند.

همچنین با اساس پیش بینی هواشناسی قم، بیشینه و کمینه دمای قم در روز پنجشنبه بین سه و ۱۰ درجه سانتی گراد و کمینه دما در بخش های کهک، جعفریه و سلفچگان در این روز نیز صفر درجه پیش بینی شده است.

وضعیت جوی استان قم برای روز جمعه نیز، ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استان قم پیش از این با اشاره به اعلام سطح قرمز هواشناسی گفت: با توجه به هشدار کشاورزی سطح قرمز سازمان هواشناسی، کشاورزان از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری باید مراقب باد شدید و سرمازدگی شکوفه ها در باغات باشند.

محسن اوروجی با اشاره به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، بارش برف و تگرگ و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی، تصریح کرد: از همه شهروندان تقاضا می کنیم با توجه به ضرورت ماندن در خانه در این ایام از سفرهای غیرضروری به شدت اجتناب کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار