در حاشیه برخی مطالب درباره مدیریت شهری؛
✍جاسم خلف دخت(ابومرتضی الزرگانی)
کد خبر: ۸۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۵ 10 April 2020

۱_هر مدیری روزی میاید روزی هم میرود واین در مورد کرسی شهرداری اهواز صدق خواهد نمود شاعری شهردار اهواز روزی توسط اعضای شورای شهر انتخاب گردید قطعا دیر یا زود جای خود را به کسی دیگر خواهد داد.

۲_در این که شهر اهواز دارای مشکلات و معضلات فراوانی در کلیه ی حوزه هاست جای تردیدی نیست و این مطلب را به کرات از کلیه ی اعضای شورای شهر گرفته تا شهردار شنیده ایم که عقب ماندگی های بسیاری از سال های گذشته به علت های مختلف اهواز را به وضعیت امروزی رسانده است(البته قطعا دلیل مبری کردن شورا و شهردار مقصود نیست).

واما به موضوع یاداشت میپردازیم ،در روزهایی که جامعه ی جهانی و به تبع آن مملکت و استان را بحران و چالش کرونا که سلامت بشریت را تهدید میکند فرا گرفته وجامعه به آرامش و همدلی نیاز دارد شاهد انتشار مطالبی به نام انتقاد هستیم که متاسفانه نه نام نقد میتوان روی آنها گذاشت نه ناقد معلوم است دنبال چیست و نه راهکار و اصلاحیاتی به منقود داده شده است.

در بحث انتقاد دو رکن اصلی وجود دارد اولا رعایت انصاف دوما دادن راهکار راهکاری که بتواند گرهی از مشکلات مردم حل نماید*

متاسفانه در مطالبی که در روزهای اخیر شاهد بوده ایم نوعی شلختگی و سر در گمی دیده میشود.بحثی از مشکلات و معضلات همگانی شهر و مردم دیده نمیشود و هر چه هست و دیده میشود نوعی کینه ها و تسویه حساب های شخصی که حتی اگر اسمی از شهر ومردم آورده میشود دو مطلب ذکر شده از آنها می بارد.

فعال اجتماعی دنبال بهتر شدن اوضاع خدماتی به مردم است و نقش واسطه بین مردم و مسئولین را دارد،اگر مشکلی باشد آن را با مسئولین در میان گذاشته و منتظر میماند که مشکل حل شود اگر نشد آنگاه اقدامات بعدی را طی میکند.

مطالبی که به اسم مردم اهواز و مشکلات آنها و خطاب قرار دادن شهردار و برخی سازمان های شهرداری منتشر شده اند موء لفه هایی که با راهکار بوده باشد را نشان نمیدهد و نوعا بر اساس خود محوری و شخصی گرایانه معجون یافته ی با نیات نامعلوم است.

باز هم تاکید میشود که مشکلات فراوانی در شهر دیده میشود و ای کاش این منتقدان نقد خود را متوجه مسائل اصلی میکردند.

امروزه همه نیک میدانند که بخش اعظمی از مشکلات شهرداری اهواز بودجه و کمبود سرمایه است سرمایه ایی که مثلا شرکت نفت سال هاست حق مردم اهواز را بنا به نص قانون اساسی مملکت پرداخت نکرده!!!آیا این نکته در هجمه های تخریبی روزهای اخیر دیده میشود؟ خیر.

همانطور که اشاره گردید رعایت انصاف رکن اصلی انتقاد میباشد،آیا در مطالب اخیر این رکن دیده شده است،کجای پرداختن و تخریب برخی اشخاص و تهمت های بی دلیل و ثابت نشده آنهم با وجود نهادهای نظارتی ،حراستی و بازرسی رعایت انصاف میباشد.

مطالبی که هر شهروندی میخواند به این نکته میرسد که ما اگر مسلمانیم چرا حرمت و حریم شخصی افراد حالا هر کس و در هر مقامی باشد را مورد هجوم قرار داده ایم

واما سخن آخر اینکه مردم اهواز فعالان اجتماعی،منتقدین به حق و خواهندگان بهبود اوضاع شهر را سال هاست میشناسند و اهداف آنها را میدانند و البته قصد ونیت ناشران مطالب غیر حقیقی و کذایی و نوایای آنان را هم نیک به آن واقفند.

در شرایط کنونی حفظ ثبات مدیریتی در سال آخر شورا میتواند مجموعه ی شهرداری را برای تحقق اهداف و برنامه های خود در مسیر صحیح قرار دهد والله که با تغییر شخصیت ها به قول معروف در روی همان پاشنه خواهد چرخید.

البته این مورد هم نباید فراموش کرد طرح سئوال،تذکر و....حق اعضای شوراست که در راستای وظیفه ی قانونی خود میتوانند به کار گیرند*

تغییر اصل و ماهیت طبیعت و زندگانی بشریت است اما در موسم و موقعیت خود،در شرایط کنونی و بحران های اقتصادی ناشی از کرونا تغییر در هرم مدیریت شهری اهواز نوعی خود زنی برای اعضای شورای شهر و فروپاشی هرمونی شهرداری خواهد بود که حتی ابتدایی ترین خدمات به مردم همچون حمل پسماند و رفت و روب را با چالش مواجه خواهد نمود.

البته این مطلب باعث نگردد که [برخی ها] که شهرداری را ملک پدری خود فرض کرده اند حاشیه ی امنیت پیدا کنند،سهم خواهی و منیت خواهی انان بوده که وضعیت اهواز و شهرداری را بدینجا رسانده است،این دلیل مهم عدم استحصال توقعات شهروند اهوازی برای داشتن شهری در خور وشایسته ی نام اوست،نگارنده عن قریب شفاف سازی خواهد نمود.

 

✍ منتشره در رسانه های مجازی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار