فرماندار بندرماهشهر خبر داد
بیرانوند با اشاره به اینکه شهرستان بندر ماهشهر در پیک مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان خوشبختانه بیماری نداشته است گفت: این امر نتیجه تلاش‌های عوامل در ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان است.
کد خبر: ۸۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 09 April 2020

 شهرستان بندرماهشهر در پیک ابتلا به ویروس کرونا هیچ بیماری نداشته است

 

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرماهشهر، «محسن بیرانوند» شب گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه شهرستان بندر ماهشهر در پیک مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان خوشبختانه بیماری نداشته است اظهار کرد: این امر نتیجه تلاش‌های عوامل ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان است.

 

فرماندار بندرماهشهر با بیان اینکه نباید به این امر مغرور شویم و اقدامات بهداشتی را ادامه ندهیم افزود: تعداد فوت ناشی از ویروس نسبت به مبتلایان در شهرستان، از کل شهرهای استان کمتر بوده، ولی این به آن معنی نیست که خطر رفع شده بلکه باید دقت داشت کار ادامه یابد چرا که این ویروس ناشناخته ممکن است به طرق مختلف موج جدیدی از ابتلا را به‌همراه داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: با پایان یافتن تعطیلات نوروز و بازگشت عده‌ای که از شهرستان خارج شده‌ بودند و همچنین شروع مجدد فعالیت ادارات، اقدامات پیشگیرانه باید تشدید یافته تا بتوانیم تا پایان رفع بیماری به همین روند ادامه دهیم.

 

بیرانوند با تقدیر از مردم و مسئولان بندرماهشهر تصریح کرد: از بزرگان عشایر و طوایف می‌خواهیم از برگزاری مراسمات فاتحه و عروسی پرهیز کنند چراکه مهم‌ترین عامل انتقال این بیماری در شهرستان حضور افراد در اینگونه مراسمات تشخیص داده شده که شرعاً و قانوناً  همه عواقب آن برعهده خانواده آنها بوده است، ضمن آنکه در طول هفته جاری تا پایان فروردین تمهیدات سلبی و قضایی دیگری نیز انجام خواهد پذیرفت.

 

وی عنوان کرد: کنترل زنجیره مبتلایان به ویروس کرونا و تحت مراقبت قرار گرفتن اطرافیان بیمار و کسانی که با وی در ارتباط بوده‌اند و اتخاذ تدابیر تشدید در خصوص کنترل افراد پس از خروج از دوره قرنطینه تا زمانی که کادر پزشکی و درمانی تجویز کنند از جمله تمهیدات در مقابله با شیوع این ویروس است.

 

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: کنترل بیش از پیش مبادی ورودی و خروجی شهرستان، تجهیز نقاهتگاه احداثی توسط مجموعه پتروشیمی در کنار بیمارستان نفت، تحویل دادن تجهیزات پزشکی و درمانی مصوب شده شورای راهبردی توسط مجموعه پتروشیمی به مراکز درمانی و بیمارستانی، نظارت بیشتر بر عدم فعالیت مراکز ممنوعه همچون اصناف و دیگر موارد ذکر شده از دیگر تمهیدات و مصوبات این ستاد در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان است.

 

وی ابراز کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مصوبات این ستاد، پیگیری بیش از پیش دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان در خصوص اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا بوده که به‌طور روزانه توسط دبیر این ستاد مورد رصد و نظارت قرار خواهند گرفت.

 

فرماندار بندرماهشهر خاطر نشان کرد: از شهروندان عزیز همچنان تقاضا داریم به نکات بهداشتی توجه کرده و از سایر دستگاه‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی می‌خواهیم به مصوبات لازم‌الاجرا ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان عمل کنند ضمن آنکه امیدواریم با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در ابتدای هفته آینده مصوبات جدیدی جهت آغاز فعالیت برخی مراکز داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار