سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تجهیز و آماده سازی دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در بیمارستان شفا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 09 April 2020

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز ۲۱ فروردین ماه در حاشیه بازدید از مراحل تجهیز و آماده سازی دومین آزمایشگاه کرونا در اهواز اظهار کرد: شناسایی بیماران مبتلا به سندروم حاد تنفسی و مبتلا به کروناویروس و بیماری کووید ۱۹، بسیار حائز اهمیت است و تاثیر فراوانی در کنترل شیوع بیشتر این ویروس دارد. از این رو در حال حاضر یک آزمایشگاه جهت تشخیص موارد مثبت در اهواز وجود دارد و روزانه نزدیک به ۲۰۰ آزمایش در آن انجام می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: راه اندازی آزمایشگاه جدید کروناویروس، ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در انجام آزمایش های مربوطه را تا دو برابر افزایش خواهد داد. این افزایش ظرفیت بسیار مهم است و می تواند در توانمندی کارشناسان در امر بیماریابی و شناسایی مبتلایان موثر باشد.

وی ادامه داد: افزایش توان کارشناسان در بیماریابی، در قطع زنجیره انتقال کروناویروس تاثیر فراوانی دارد و این امکان را فراهم می کند که کنترل بهتری بر افراد مبتلا و اطرافیان آن‌ها داشته باشیم و با انجام اقدامات لازم، بیش از پیش از انتقال این ویروس جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا اهواز در محل بیمارستان شفا در حال تجهیز و آماده سازی است.

آزمایشگاه تشخیص کرونا فعلی در اهواز، علاوه بر جغرافیای تحت پوشش خود، آزمایش های مربوط به شهرستان‌های آبادان، شوشتر و بهبهان را نیز انجام می دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار