حسن خانجانی با بیان اینکه آمار سرقت‌های خُرد نیز نسبت به گذشته افزایش نداشته است از شهروندان خواست ابزار‌های لازم برای افزایش امنیت خودرو و منزل را فراهم کنند تا سارقان نتوانند به اموال آن‌ها دست اندازی کنند.
کد خبر: ۸۳۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 09 April 2020
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: به دنبال شیوع کرونا و مرخص شدن شمار زیادی از زندانیان در این استان، اما این امر در نرخ جرایم تاثیری نداشته‌است.

به گزارش ایرنا، خانجانی افزود: به دنبال شیوع کرونا به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در زندان‌ها، شمار زیادی از زندانیان به مرخصی رفتند که این افراد شرایط لازم برای حضور در اجتماع و بیرون از زندان را داشتند.

وی اضافه کرد: حضور این افراد در بیرون از زندان تاثیری در شمار پرونده‌های قضایی ناشی از بروز تخلف ندارد چرا که اگر تخلفی صورت بگیرد به طور حتم به دنبال شکایت، پرونده‌ای تشکیل می‌شود که شمار پرونده‌های قضایی رشد نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان بیان کرد: دعوت نهاد‌های مسوول به قرنطینه خانگی و حضور مستمر مردم در منزل در کاهش سرقت‌ها نیز تاثیر مثبت داشته است البته موارد متفرقه‌ای مبنی بر سرقت خوراکی از مغازه‌ها توسط افراد معتاد گزارش شده است.

خانجانی با بیان اینکه آمار سرقت‌های خُرد نیز نسبت به گذشته افزایش نداشته است از شهروندان خواست ابزار‌های لازم برای افزایش امنیت خودرو و منزل را فراهم کنند تا سارقان نتوانند به اموال آن‌ها دست اندازی کنند.

وی گفت: برخی از مالکان خودرو، برای امنیت وسیله نقلیه از قفل فرمان و پدال یا دزدگیر استفاده نمی‌کنند و تنها با قفل کردن خودرو توسط سویچ آن را در معابر عمومی قرار می‌دهند که این کار آن‌ها متخلفان را به سرقت خودرو یا ابزار داخل آن وسوسه و ترغیب می‌کند.

دادستان همدان اضافه کرد: بنابراین انتظار می‌رود مردم در تامین امنیت مشارکت کنند و حداقل تا حد متعارف ابزار امنیت را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار