آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه پس از کرونا آنچه باقی می‌ماند همین محبت‌ها است، گفت: مشکلات بازاریان باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات مربوط به چک‌های برگشتی و مالیات باید مورد پیگیری قرار گیرد، که البته این موارد جنبه حاکمیتی دارد و راه حلش در دستان دولت است.
کد خبر: ۸۳۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 09 April 2020
نماینده، ولی فقیه در ستان همدان با اشاره به وضعیت نامناسب کارگران روزمزد به سبب شیوع کرونا، گفت: مسئولان و خیرین به کمک مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بشتابند.

به گزارش تسنیم، آیت الله شعبانی اظهار داشت: ذهنیت تاریخی ما نشان می‌‍‌دهد که بازار از ابتدا معتمد حوزه و روحانیت بوده و البته پس از انقلاب نیز این حضور پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه خداوند به شما با اموال مدد رسانده است، یادآور شد: یکی از توصیه‌های قرآن در سوره مائده این است که برای کار‌های خوب با یکدیگر، هم فکری کنید، پس قطعا این جلسه از مصادیق این آیه است و دارای اجر خواهد بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی اقدامات خیرخواهانه، عنوان کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها در این قضایا باید به صورت خیلی جدی و قوی ورود کنند و با احصا همه اقدامات خیر خواهانه که صورت گرفته است، در ترویج آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه پس از کرونا آنچه باقی می‌ماند همین محبت‌ها است، گفت: مشکلات بازاریان باید مورد توجه قرار گیرد و مشکلات مربوط به چک‌های برگشتی و مالیات باید مورد پیگیری قرار گیرد، که البته این موارد جنبه حاکمیتی دارد و راه حلش در دستان دولت است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در کنار بازاریان و صاحبان کسب و کار‌ها که با پایان یافتن این مشکل، امید به آینده دارند هستند برخی از اقشاری که هیچ آینده اقتصادی برای آن‌ها وجود ندارد و اگر یک روز بر سر کار نروند هیچ درآمدی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هر روز یک کارگر مثل روز‌های دیگر است و هیچ ذخیره و سرمایه‌ای ندارد، بیان کرد: این قشر زیر بار مشکلات به وجود آمده متاسفانه در حال له شدن است، بنابراین باید به صورت جدی فکری برای آن‌ها انجام دهیم.

آیت الله شعبانی فرایند بیمه بیکاری را فرایندی سخت و طولانی عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی بهترین راه حل استفاده از ظرفیت معتمدین محلات است که این افراد، با حضور در مناطق حاشیه‌ای و شناسایی افراد مستاجر که وضعیت مالی خوبی هم ندارند، از صاحب خانه‌های آنان تقاضا کنند تا در دریافت اجاره بهای خود مهلت دهند و یا مبلغ آن را ببخشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در بازار نیز مشاغل روز مزد همچون چرخی‌ها باید شناسایی شوند، اظهار داشت: در برخی از جلسات حرف‌های خوبی بیان می‌شود، اما خروجی چندانی ندارد در حالی که این جلسه باید نتیجه‌اش باز کردن گره‌ای از مشکلات مسلمانان باشد.

وی خطاب به اعضا جلسه، ابراز کرد: قطعا ما نمی‌توانیم همه مشکلات مردم را حل کنیم، اما اگر همه اعضا جلسه مبلغی را بر روی هم قرار دهند، پس از مشخص شدن افراد نیازمند مبلغی را می‌توان به هر یک از این عزیزان تقدیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اعلام اینکه ستاد مردمی مقابله با کرونا، کارگروهی را برای جمع آوری اطلاعات نیازمندان به راه انداخته است، گفت: بعضی از کارگران روز مزد متاسفانه در فقر محض زندگی می‌کنند و لذا اعضا جلسه باید با مراجعه به هر یک از مناطقی که این کارگران حضور دارند، این افراد را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه دفتر نماینده، ولی فقیه در استان، به عنوان نفر اول در این کار وظیفه شناسایی کارگران روز مزدی که محل تجمع آن‌ها در نزدیک دفتر است را بر عهده می‌گیرد، مطرح کرد: تمرکز اصلی همه ما باید بر روی از بین بردن این مشکلات در بین قشر‌های آسیب پذیر جامعه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار