سامان شیرزادی در گفتگو با تابناک:
رییس هیئت اسکیت استان کرمانشاه گفت: احداث استانداردترین پیست اسکیت ایران در مجموعه ۱۵ خرداد کرمانشاه در حال ساخت است.
کد خبر: ۸۳۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 09 April 2020

سامان شیرزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:پروژه احداث استانداردترین پیست اسکیت ایران در کرمانشاه در حال اجرا است. برای اجرای این پروژه عمرانی اعتباری به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به هیئت اسکیت استان اختصاص داده شده واین پروژه در مجموعه ۱۵۰۰۰هزار نفری ۱۵ خرداد در حال احداث است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بودجه تعلق گرفته به هیئت استان در حوزه قهرمانی ۲۲ میلیون تومان می باشدکه در حال حاضر در ۱۲ شهرستان استان هیئت اسکیت فعال است و باید هر یک از این شهرستان ها دارای پیست اسکیت استاندارد باشند. به همین منظور بودجه تعلق گرفته در حوزه های اسکیت استان کافی نمی باشد.

رییس هیئت اسکیت استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: هیئت اسکیت در ابتدا یک همایش به منظور آشنا کردن مردم با بعد قهرمانی این رشته ورزشی برگزار کرد. در سال ۹۴ اولین دوره مسابقات ماراتن قهرمانی کشور در روز ملی در استان کرمانشاه انجام شد. در زمان ورود به این رشته ورزشی هیئت با کمبود مربی مواجه بود به همین منظور اقدامی در جهت برگزاری کلاس های آموزشی زیر نظر فدراسیون اسکیت در خصوص اموزش مربیان اسکیت انجام شد. در حال حاضر ۵۶ مربی رسمی و ۴۲ داور رسمی با مجوز فدراسیون در استان در حال فعالیت هستند.

شیرزادی در خصوص برنامه های آینده این هئیت افزود: در آینده این هیئت با احداث یک پیست استاندارد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در مبحث اسکیت سرعت و میزبان اردوهای تیم ملی را در نظر دارد. در حال حاضر در مجموعه امام خمینی(ره) یک سالن اختصاص داده شده که در رشته های مختلف از جمله اسکیت نمایشی، اسکیت هاکی، اسکیت پایه، اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل آموزش های لازم صورت می گیرد.

به گفته ایشان،در تابستان ۹۹ نیز در نظر داریم با همکاری شهرداری کرمانشاه و کمسیون ورزشی شورای اسلامی شهر کرمانشاه پارک معلم را برای آموزش در نظر بگیریم. همه ساله نیز دوره های آموزش مربیگری در سطح استان برای تمامی رده های سنی برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ابتدای این ورزش تعداد بیمه شدگان ۲۰ نفر بود اما در حال حاضر ۱۰۰۰ بیمه شده ورزشی داریم که بصورت آکادمی در حال آموزش هستند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار