در حاشیه سفر استاندار
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان استانی اعضای ستاد مقابله با کرونا سفری به شهرستان چرام داشت تا از نزدیک وضعیت شیوع کرونا در این شهر را بررسی کند.
کد خبر: ۸۳۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 09 April 2020

روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مسئولان استانی اعضای ستاد مقابله با کرونا سفری به شهرستان چرام داشت تا از نزدیک وضعیت شیوع کرونا در این شهر را بررسی کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست رسمی حضور استاندار در چرام ، مسئولین شهرستانی و استانی به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند و در آخر هم تصمیماتی در خصوص چگونگی مقابله بهتر با شیوع کرونا گرفته شد. اما در حاشیه این نشست ، تعدادی از مردم چرام در محل برگزاری نشست حاضر شدند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند و خواستار پاسخگویی استاندار و مسئولین شدند.
در میان سخنان مطرح شده مردم سه گروه وجود داشتند که یک گروه معتقد به کمبود امکانات و کم کاری مسئو.لان در وضعیت بوجود آمده برای چرام بودند . گروهی دیگر معتقدند در کنار ضعف مسئولان اما عدم رعایت نکات مبتلایان در کنار عدم وجود قوه قهری برای وادار کردن این افراد به قرنطینه عامل وضعیت شهر چرام است. در این بین هم یکی از شهروندان پیشنهادی برای بهبود وضعیت شهر داشت که البته در این پیشنهاد به کانون جدید شیوع در این شهرستان ، یعنی مرکز بهداشتی اشاره شده است.
کمبود امکانات
این گروه بر این عقیده اند که در شهر چرام به دلیل عدم وجود امکانات چرام دچار وضعیت شیوعی بیشتر از استان است که استاندار در پاسخ به این افراد این استدلال را دارد که در مورد امکانات هیچ کمبودی وجود ندارد و مشکل اصلی اولا ورود افراد خارج از استان بوده است و ثانیا عدم خود مراقبتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث بوجود آمدن وضعیت فعلی شهر چرام شده است ضمن اینکه سرپرست علوم پزشکی استان و استاندار اعلام کردند هر کمبودی در این شهرستان از لحاظ تجهیزات بهداشتی وجود دارد اعلام شود تا فورا رفع شود.
گفتگوی این گروه با استاندار را در فیلم زیر ببینید
 
عدم رعایت بهداشت در کنار ضعف مسئولان
البته گروه دومی هم بر این عقیده هستند که مشکل شیوع بیماری کرونا در چرام کمبود امکانات نیست بهداشتی نیست چیزی که هم استاندار و هم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید دارند.
یکی از شهروندان چرامی مبتلایان و خانواده آنان برای تردد های متعدد در مناطق مختلف و ضعف مسئولان در برخورد با این افراد عامل اصلی وضعیت فعلی چرام است.
سخنان این گروه از مردم را با استاندار در کلیپ زیر ببینید.
 
دانلود ۱
یپیشنهاد
اما یکی از شهروندان چرامی با یک پیشنهاد برای استاندار در محل حاضر شده بود. این شهروند چرامی با توجه به این نکته که اکنون مرکز بهداشتی درمانی چرام محل شیوع کرونا است ، اولا پرسنل فعلی یک تا دو هفته به مرخصی فرستده شوند و ثانیا محل ویزیت بیماران از ساختمان فعلی منتقل شود به محل دیگری که البته دکتر یزدانپناه بر این عقیده است که وجود پرسنل مبتلا در همه کشور وجود دارد و وی و همکارانش مطابق پروتکل های کشوری عمل می کنند.
کلیپ این پیشنهاد و صحبت های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی را اینجا ببینید.
 
 
حال به نظر شما مهمترین دلیل وضعیت فعلی چرام چیست ؟ و مسئولان و مردم چگونه باید عمل کنند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار