در شرایطی که تاکنون بیش از ۴۰۰هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نگرانی از احتمال فروپاشی نظام درمانی این کشور شدت گرفته، برگزاری انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویسکانسین به‌صورت حضوری انتقادات زیادی را برانگیخته است.
کد خبر: ۸۳۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 10 April 2020
به گزارش تابناک ایلام به نقل از تسنیم، شبکه خبری فاکس نیوز روز چهارشنبه تصاویری را از برگزاری انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویسکانسین منتشر کرد که نشان می‌دهد مقامات آمریکایی چگونه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و ناتوانی نظام درمانی این کشور برای مقابله با بحران، شهروندان را به پای صندوق‌های رأی کشانده‌اند.

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها (برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری) در حالی روز سه‌شنبه در ایالت ویسکانسین برگزار شد که پیش از این چندین ایالت دیگر این انتخابات را به تعویق انداخته بودند.

البته فرماندار ایالت ویسکانسین نیز پیش از برگزاری انتخابات خواستار به تعویق انداختن آن شده بود، اما دادگاه عالی این ایالت درخواست وی را رد کرده و مدعی شده بود که به تعویق افتادن انتخابات در این شرایط موجب هرج‌ومرج خواهد شد.

انتخابات در ایالت ویسکانسین در حالی برگزار شد که در شهر میلواکی (بزرگترین شهر این ایالت) تنها ۵ حوزه رأی‌گیری دایر بود و این باعث شده بود که رأی‌دهندگان مجبور شوند مدت زیادی در صف‌های طولانی بایستند که این مسئله احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس به‌شدت مسری کرونا را افزایش می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی منتشرشده از سوی دولت آمریکا، تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌۱۹) مبتلا شده‌اند و آمریکا از این لحاظ با اختلاف بسیار فاحش نسبت به کشور دوم (اسپانیا با ۱۴۷ هزار فرد مبتلا) در رتبه اول جهان قرار دارد.
 
 /ح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار