محمودرضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ١٠ درصد از تخت های بیمارستان های استان به درمان بیماری کرونا اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۸۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 08 April 2020

محمود رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار داشت: در راستای کنترل بیماری کرونا آموزش همگانی بسیار موثر است. یک هفته بعد از شیوع این بیماری اطلاعات اولیه در خصوص سرایت بالای آن منتشر شد و در سیزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ بیماری کرونا در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح و هشدارهای لازم در خصوص احتمال شیوع  آن در کشور داده شد. اقدامات دانشگاه از آموزش شروع شد و طی آن علائم و راه های سرایت، پیشگیری، اپیدمولوژی و مرگ و میر بررسی شد.

وی در ادامه بیان داشت: آموزش گفتاری، شنیداری، انیمیشن، حساس نمودن مدیران ارشد استان و جلسات علنی و غیر علنی در دستور کار قرار گرفت .هشدارهای لازم داده شد و مسئولین در این زمینه همکاری لازم را با ما داشتند. همه ادارات و نهادها وظایف خود را در راستای آموزش همگانی انجام دادند و موج مناسبی از آموزش در اقصی نقاط استان ایجاد شد و مردم از حضور در اجتماعات پرهیز کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز داشت: به محض ورود بیماری به کشور انتظار داشتیم با سرعت وارد استان کرمانشاه شود اما با اقدامات لازم از این امر جلوگیری به عمل آمد. مسافرانی که از چین وارد ایران می شدند مورد ارزیابی قرار می گرفتند و کنترل مرزها نیز در دستور کار قرار گرفت اما بیماری از مرکز کشور وارد استان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی لازم برای بستری بیماران انجام شد، اظهار داشت: بیمارستان گلستان را پیش از شیوع بیماری آماده کردیم تا جلوی انتشار آن گرفته شود. این مرکز ICU مناسبی داشت و به مرور با افزایش تعداد بیماران مرکز دوم در نظر گرفته شد. با توجه به اینکه بیمارستان امام رضا (ع) فوق تخصصی است و ممکن بود اختصاص آن به درمان بیماران کرونا سایر بیماران را از رادیوگرافی، انواع پیوند و ٢٠ اتاق عمل محروم کند. بیمارستان فارابی نیز به عنوان مرکز دوم که تهویه هوای مناسبی هم دارد و یک طبقه است به درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهرستان ها ١٠ درصد تخت ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و دارو و تجهیزات نیز از ابتدا تهیه شد. البته در ابتدای شروع اپیدمی مشکلاتی در زمینه تجهیزات مصرفی داشتیم اما به مرور برطرف شد و در حال حاضر تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده فراهم شده است. در این مدت چند ماهه همدلی و همراهی در استان با محوریت استاندار وجود داشت که کم نظیر است.

 مرادی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها به ویژه در آموزش نقش بی بدیلی داشتند. شعار اصلی همچنان رعایت بهداشت عمومی و همگانی و جلوگیری از تشکیل اجتماع و در خانه ماندن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار