رضوان سلماسی گفت: از تعریف پروژه جدید در حوزه فناوری شهر همدان که مستلزم صرف وقت و هزینه است تا زمان اتمام پروژه‌های تعریف شده، پرهیز شود.
کد خبر: ۸۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱ 08 April 2020
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان گفت: ایجاد بستر و زیرساخت‌های مورد نیاز تحقق شهر الکترونیک در شهرداری همدان با جدیت بیشتر پیگیری شود.

به گزارش مهر، سلماسی اهمیت تحقق شهر الکترونیک را برای همگان بیش از پیش روشن ساخت، گفت: از سوی دیگر با اضافه شدن مفاهیمی، چون قطع زنجیره انتقال و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، برنامه‌ریزان و مدیران در سطوح مختلف، چاره‌اندیشی برای کاهش مراجعه حضوری شهروندان به واحد‌های مختلف اداری و خدماتی و انجام فعالیت‌های مختلف به صورت دورکاری را مدنظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، گفت: بخشی از اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری در این راستا قابل توجه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان تاکید کرد: ایجاد بستر و زیرساخت‌های مورد نیاز شهر الکترونیک در شهرداری همدان با جدیت بیشتر پیگیری شود.

سلماسی پیشنهاد کرد: با توجه به بودجه پیش‌بینی شده برای سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری در سال ۹۹ ترتیبی اتخاذ شود که بودجه مورد نظر سریع‌تر در اختیار این سازمان قرار گیرد تا اهداف و وظایف محوله را با توان بیشتری، محقق سازد.

وی همچنین تاکید کرد: از تعریف پروژه جدید در حوزه فناوری شهر همدان که مستلزم صرف وقت و هزینه است تا زمان اتمام پروژه‌های تعریف شده، پرهیز شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین با اشاره به بازدید از سطح شهر گفت: با وجود عملکرد خوب شهرداری همدان و بهره‌گیری از توان حداکثری حوزه‌های مختلف این مجموعه، حضور و تردد جمعی از شهروندان در مناطقی مانند اسلام‌شهر، پیاده‌راه امام خمینی (ره)، بوستان‌های سطح شهر و همچنین ترافیک سنگین ایجاد شده توسط خودرو‌های عبوری در مناطقی، چون اطراف میدان بیمه، نگران‌کننده است و جای تأسف دارد.

سلماسی گفت: با توجه به توصیه‌های مکرر مسئولان و متولیان مبارزه با کرونا و همچنین راه‌اندازی پویش‌های مختلف مردمی، شاهد حضور شهروندان در سطح شهر هستیم.

وی گفت: با توجه به آغاز به کار مجدد ادارات و ارگان‌های دولتی از ستاد مبارزه با کرونا شهرستان همدان انتظار می‌رود با توجه به نبود ابزار‌های قانونی در شهرداری‌ها و محدودیت نیرو‌های انسانی برای مقابله با تجمع تهدیدکننده، تردد‌های غیرضروری و نیاز به برخورد با هنجارشکنان، مقررات و اقدامات سخت‌گیرانه تری را در سطح شهر، اعمال کند.

تخریب بخشی از یک بنای واجد ارزش تاریخی در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان به تخریب بخشی از یک بنای واجد ارزش تاریخی در همدان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی بنای عمارت جنانی و پیگیری‌ها و مکاتبات شهرداری با سازمان میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان پیشنهاد می‌شود شورای شهر طی مکاتبه‌ای از میراث‌فرهنگی استان، خواستار ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته و انجام وظایف قانونی این سازمان در راستای حفظ بنای مورد نظر، شود.

رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان همدان، فعالیت هرگونه تاکسی ون و اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری در شهر همدان تا ٣٠ فروردین‌ماه به‌منظور پیشگیری و مهار ویروس کرونا برای کاهش تردد‌های غیرضروری مردم در سطح شهر ممنوع است، گفت: مردم باید همچنان اصول بهداشتی را رعایت کرده و جز در موارد ضروری، از خانه خارج نشوند.

کامران گردان گفت: به‌منظور پاسداشت و قدردانی از تلاش کادر درمانی و پزشکی، پرستاران، بهیاران و تمامی نیرو‌های خدوم عرصه سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مؤثر واقع شده‌اند، مصوبه رایگان شدن پرداخت بهای خدمات برای عوارض نوسازی سالیانه این افراد در سال ۹۹ با اکثریت آرای نمایندگان مردم در پارلمان شهری همدان، مورد تصویب قرار گرفت.

وی همچنین گلایه‌مندی خود را مبنی بر تشدید ترافیک شهری و آغاز به‌کار اصناف غیرضروری اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود روند اجرایی طرح فاصله اجتماعی همچنان رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار