معاون پارلمانی وزیر دفاع با تأکید براینکه سردار سلگی هرگز فراموش نمی‌شود گفت: او جاذبه و دافعه اصولی و اثر بخشی داشت به طوری که محبوب دل‌ها و جمع‌ها بود و دغدغه‌اش صیانت از انسجام نیرو‌های ارزشی بود.
کد خبر: ۸۳۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 07 April 2020
معاون پارلمانی وزیر دفاع با تأکید براینکه سردار سلگی هرگز فراموش نمی‌شود گفت: او جاذبه و دافعه اصولی و اثر بخشی داشت به طوری که محبوب دل‌ها و جمع‌ها بود و دغدغه‌اش صیانت از انسجام نیرو‌های ارزشی بود.

به گزارش فارس؛ رضا طلائی‌نیک درباره سردار شهید حاج میرزامحمد سلگی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی مردم پیکر مطهر شهیدسلگی تشییع نشد، اما همانطور که در کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» که توسط او روایت شده است، بار‌ها شهید سلگی پس از پیروزی‌ها در عملیات‌ها، جانبازی‌ها و ایثارگری‌هایش توسط مردم و بر دوش آن‌ها تشییع شده بود.

وی با تأکید بر اینکه سردار سلگی هرگز فراموش نمی‌شود افزود: او جاذبه و دافعه اصولی و اثربخشی داشت به طوری که محبوب دل‌ها و جمع‌ها بود.

معاون پارلمانی وزیر دفاع با اشاره به اینکه شخصیت جامع سردار سلگی برای همه ما اسوه و الهام‌بخش است تصریح کرد: شهید سلگی به لحاظ فردی و اجتماعی دارای بنیان‌های شخصیتی مستحکم و از نظر اعتقادی، اخلاقی و خانوادگی دارای شخصیت دینی، معنوی و مردمی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلگی از خانواده‌ای موفق و اثرگذار برخوردار بود خاطرنشان کرد: سجایای گفتاری و رفتاری سردار سلگی بر پایه اخلاص و رفتار حسنه بود، چون همه وجودش را در راه خدا و برای رضایت حضرت حق وقف کرده بود.

طلائی‌نیک گفت: سجایای اخلاقی و اجتماعی شهید سلگی او را به الگوی صحیح تجربه گیری نسل جوان از نسل رزمندگان دفاع مقدس تبدیل کرده است تا بدانند که رزمنده واقعی چه خصوصیاتی دارد.

وی در تشریح بعد فرماندهی و فداکاری این شهید بزرگوار اظهار کرد: سردار سلگی فرماندهی بر دل‌ها را برگزید و در کنار آن استعدادی ذاتی در مدیریت نظامی داشت به طوری که از شهدای کربلا الهام گرفته بود و انس با اهل بیت (ع) و شهیدان اساس زندگی معنوی را تشکیل می‌داد.

معاون پارلمانی وزیر دفاع ادامه داد: سردار از عناصر موثر در تکوین نهاد سپاه و لشکر انصارالحسین (ع) و شکل‌گیری جامعه رزمندگان استان همدان در تراز انقلاب اسلامی و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه او در دوران دفاع مقدس از ستاره‌های درخشان و پیشگام در دفاع از نظام، انقلاب و امنیت کشور بود تصریح کرد: در آخرین عملیات دفاع مقدس در کمینگاه مرصاد، سردار سلگی قهرمان ملی شد.

طلائی‌نیک که در آن زمان در سپاه استان و در کنار سردار حمید عسگری فرمانده وقت سپاه استان فعالت می‌کرد ادامه داد: وقتی منافقین برای آخرین ضربه از مرز‌های غربی عبور کرده بودند و به اسلام‌آباد رسیده بودند در تنگه چهارزبر با نیروی بسیار کم و حداقلی سردار سلگی روبه رو شدند در حالی که آخرین نقطه مقاومت در برابر دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: امیر دریابان شمخانی وقتی با پرواز هوایی از طریق پایگاه شهید نوژه به همدان آمد و به همراه فرمانده سپاه تماس تلفنی با شهید سلگی برقرار کرد و از وضعیت منطقه مطلع شد، سردار گزارش داد که با کمبود نیرو مواجه است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع ادامه داد: آقای شمخانی به سمت منطقه حرکت کردند و تأکید کردند که باید نیروی لازم را به سردار سلگی برسانیم که در کمتر از ۲۴ ساعت دو گردان ساماندهی و به اردوگاه شهید شهبازی اعزام شدند که توانستند در ادامه عملیات قهرمانانه‌ای که در سردار سلگی فرماندهی می‌کرد، بپیوندند.

وی گفت: در عملیات مرصاد ما با اسوه استقامت، ایمان و شجاعت یعنی سردار سلگی مواجه بودیم او همانطور که بار‌ها خستگی را خسته کرده بود، دشمن را با کمک رزمندگان از پای درآورد.

 طلائی‌نیک اظهار کرد: شهید سلگی رسالتش را فرازمانی و فرامکانی می‌دانست و پس از دوران دفاع مقدس به عنوان سرباز ولایت در حفظ انقلاب، نظام و ارزش‌ها با وجود عوارض جانبازی شیمیایی و قطع دو پا از حرکت بازنایستاد و در عرصه سیاست، مدیریت و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به یکی از شخصیت‌های برجسته استان همدان بدل شد.

وی افزود: از ویژگی‌های شهید سلگی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همانند حوزه‌های دفاعی التزام کامل به موازین شرعی عقلی، ولایی و اخلاقی بود به طوری که حضور، گفتار و رفتار شهید سلگی در هر جمعی معنویت‌ساز و الهام‌بخش ارزش‌ها بود.

معاون پارلمانی وزیر دفاع ادامه داد: در آخرین تماسی که در اواخر سال گذشته و تلفنی با او داشته باشتم، دغدغه‌اش صیانت از انسجام نیرو‌های ارزشی در کلام دلنشین‌اش بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلگی، چون همه وجودش را برای خدا وقف کرده بود، به اسوه‌های ماندگار در دل‌ها و یاد‌ها برای نسل‌های آینده به ویژه نسل جوان بدل شد که با آرامش خاطر می‌توانند به او اقتدا کنند. 

طلائی‌نیک گفت: امیدوارم که خداوند همه ما را در ادامه راه شهیدان موفق بدارد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار