سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان کرونا را در حالی اعلام کرد که آمار استان همچنان افزایشی است ضمن اینکه شهرستان چرام همچنان پیشرو در تست های مثبت است.
کد خبر: ۸۳۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 07 April 2020

در حالی که روز گذشته به دلیل عدم ارائه آمار از طرف مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشخص نشد وضعیت استان در خصوص ابتلایان به کرونا چگونه است ، امروز افزایش ۷ نفری نشان داد که همچنان کهگیلویه و بویراحمد در حال ثبت آمار افزایشی است.

نکات مهم آمار ۷ نفر مثبت امروز مربوط به دو شهرستان چرام و لنده است . در شهرستان چرام که از ابتدای شروع نقطه قرمز استان بوده و امید می رفت با تدابیر اتخاذ شده مدیریت شود اما با ایجاد خوشه های جدید کار کمی پیچیده تر شد.

نکته دیگر شهرستان لنده است که تا چند روز پیش تنها منطقه سفید استان بود اما با ثبت یک مورد در روزهای گذشته از وضعیت سفید خارج شد و با ثبت دومین مبتلا در آمار امروز کم کم خود را وارد گروه شهرستان های در معرض خطر قرار داد.

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت : تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد تا روز سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۹۵ نفر شامل ۱۰۸ مرد و ۸۷زن است.
وی بابیان اینکه از 137 نمونه ارسال شده 7 مورد مثبت شناسایی شد، اذعان داشت:2 بیمار در بویراحمد، 3 بیمار در چرام و 1 بیمار در کهگیلویه و 1 بیمار در لنده شناسایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری آگاه مردم خوشبختانه روند شیوع بیماری در استان به حالت ثبات درآمده و امیدواریم با تداوم همکاری ها، این روند ادامه و در نهایت سیر نزولی بیماری را شاهد باشیم.
دکتر یزدانپناه ضمن تقدیر از حوزه بهداشت که در راستای اجرای مرحله دوم غربالگری، گفت: شهروندان در اجرای این مرحله به تماس‌های سامانه ۱۹۰و 4030 پاسخ داده و با ماموران بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.   
دبیر ستاد استانی کرونا از عموم مردم خواست تا رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور را جدی بگیرند زیرا در صورتی که شهروندان ،فاصله گذاری فیزیکی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند تداوم بیماری در منطقه طولانی مدت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار