میلاد کریمی گفت: بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی نیز به حساب تاکسیرانان از سوی دولت واریز خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 07 April 2020
مدیرمعاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان از تمدید عدم فعالیت تاکسی ون‌ها و اتوبوس‌ها تا ۳۰ فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش فارس، کریمی از تمدید عدم فعالیت تاکسی‌ون‌ها و اتوبوس‌ها در سطح شهر همدان تا ۳۰ فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: این تصمیم در راستای جلوگیری از تجمعات و انتشار ویروس کرونا اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما به دلیل خلوت بودن شهر با ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ درصدی خدمات ارائه خواهد شد گفت: از ابتدای فروردین، تاکسی‌های همدان تنها با ۲۰ تا ۳۰ درصد فعال بودند.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان بیان کرد: به دلیل مشکلات شیوع کرونا و به منظور کمک به معیشت تاکسیداران سه ماه فرصت تمدید پروانه فعالیت آن‌ها به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه لیست تمام تاکسیرانان همدان را برای پرداخت تسهیلات ۲ میلیون تومانی دولت به وزارت رفاه ارسال کرده‌ایم گفت: تقریبا ۵ هزار تاکسیران در همدان فعالیت می‌کنند که لیست تمام آن‌ها ارسال شده است.

کریمی از وجود ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی در همدان خبر داد و گفت: برخی تاکسیرانان به صورت کمکی فعالیت دارند که لیست تمام این افراد به دریافت تسهیلات و بسته حمایتی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی نیز به حساب تاکسیرانان از سوی دولت واریز خواهد شد.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان با اشاره به اینکه پرداخت اقساط نوسازی تاکسیداران سه ماه به تعویق افتاد گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تعداد زیادی تاکسی به صورت اقساط نوسازی شده‌اند که اخیرا به دلیل بیماری کرونا سه ماه به باز پرداخت آن‌ها تنفس داده شد.

وی با بیان اینکه در خصوص کنترل بیماری کرونا روزی یک‌هزار لیتر محلول ضدعفونی بین تاکسیداران برای شست‌وشوی خودرو‌ها توزیع شد افزود: تحویل پمب برای ضدعفونی تاکسی‌ها از دیگر اقدامات بوده است.

کریمی با اشاره توزیع ماسک بین رانندگان تاکسی و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها افزود: پیگیری راه‌اندازی دستگاه پز در تاکسی‌ها نیز از اقدامات مهم بوده است.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی دستگاه پز معرفی‌نامه به رانندگان از سوی سازمان ارائه می‌شود تا وام قرض‌الحسنه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کنند گفت: به دلیل تعطیلی چند روز اخیر از این طرح کمتر استقبال شده، اما از ۳۰ فروردین به بعد و با احتمال عادی شدن شرایط تاکسیداران زیادی دستگاه پز را تحویل می‌گیرند.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان بیان کرد: در حال حاضر به خط بوعلی و مهستان ۳۰ دستگاه پز به صورت آزمایشی تحویل داده شد که بسیار موثر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار