محمد نظرپور با بیان اینکه اصلاً جای نگرانی برای ماه رمضان وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود اینکه مرغداران استان دچار ضرر شدند، اما تولید دارند ضمن اینکه مرغ‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره می‌شود در ماه رمضان وارد بازار خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 07 April 2020
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی فروردین امسال، گفت: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۷۶ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی دارد.

به گزارش فارس، نظرپور با تأکید بر اینکه مرغ به وفور در استان تولید شده است، اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۱۴۰۰ دوره در استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود، افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در بهمن و اسفندماه سال گذشته پنج میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته است و مرغ‌های حاصل از این جوجه ریزی از ۱۵ اسفند وارد بازار شد.

نظرپور با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ وارد بازار شده است، خاطرنشان کرد: سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از جوجه ریزی‌های اواخر بهمن در واحد‌های مرغداری باقی مانده است که به مرور وارد بازار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به افت قیمت مرغ در همدان، ادامه داد: مرغداران برای بازار شب عید برنامه ریزی داشتند، اما متأسفانه به علت شرایط به وجود آمده کروناویروس باعث شد جشن‌ها و مهمانی‌های مردم کنسل شود و مرغداران متضرر شدند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام برای کمک به تولیدکنندگان اقدام به خرید مرغ کرده و تاکنون ۲۱۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری کرده است.

نظرپور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از تولیدات مرغداران استان روی دستشان مانده است، بیان کرد: در شرایط عادی دو میلیون قطعه‌ای که تولید و وارد بازار شد، جذب می‌شد، اما در شرایط فعلی ۵۰ درصد از تولیدات مازاد بود و روی دست مرغداران ماند.

وی با بیان اینکه اصلاً جای نگرانی برای ماه رمضان وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود اینکه مرغداران استان دچار ضرر شدند، اما تولید دارند ضمن اینکه مرغ‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره می‌شود در ماه رمضان وارد بازار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار