در گزارش ویدیویی با رئیس جمهور مطرح شد :
روحانی : طبق این گزارش شرایط تثبیتی در استان مشاهده می‌کنیم و روند آرام آرام کاهشی بوده و این خوشحال کننده است.
کد خبر: ۸۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 07 April 2020

رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدوارم تمامی استان‌ها بتوانند ویروس کرونا را ریشه‌کن کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن روحانی در نشست ویدئوکنفرانس با پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از گزارش ارائه شده اظهار امیدواری کرد و اظهار داشت: طبق این گزارش شرایط تثبیتی در استان مشاهده می‌کنیم و روند آرام آرام کاهشی بوده و این خوشحال کننده است.
وی با تاکید بر اینکه شواهد حکایت از توجه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به اصول بهداشتی دارد، عنوان کرد: ما امیدواریم و آرزو می‌کنیم تمام استان‌ها بتوانند این ویروس را ریشه‌کن کنند و این مسابقه خیر بوده و در واقع یک مسابقه برای رسیدن به هدف بسیار ارزشمند است .
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اولین بیمار شناسایی شده در استان را دانشجویی هم استانی از قم در ششم اسفندماه عنوان کرد و افزود: این دیار گذرگاه شمال و جنوب بوده و استان‌های مجاوری همچون فارس، خوزستان، اصفهان دارد و افراد زیادی در این استان ساکن قم و تهران هستند.
پرویز یزدانپناه خاطرنشان کرد: تا 5 فرودین ماه موارد کرونایی افزایشی بوده و بعد از آن روزانه به طور متوسط 100 جواب ازمایش داریم که تنها 5 درصد مثبت بوده و بیماریابی فعال را در دستور کار داریم به گونه‌ای که خوشه‌های فعال شناسایی می‌شوند.
یزدان‌پناه با بیان اینکه در هر روز 250 مورد آزمایش انجام می‌شود، یاداور شد: تاکنون 188 بیمار کرونایی در استان مثبت بوده و 8 فوت نیز به دلیل این بیماری ثبت شده که 7 مورد دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
وی با بیان اینکه بیش از 76 نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته‌اند، ادامه داد: هم اکنون 9 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و هیچ بیمار بدحالی در آی‌سی‌یو نداریم.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه پزشک عفونی و نیرو به اندازه کافی داریم ولی تجهیزات فوق تخصصی نداریم، تصریح کرد: اگر روند اینگونه پیش رود و مردم رعایت کنند ریشه کنی بیماری را در اردیبهشت جشن می‌گیریم.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار