مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: تمامی گروه های خونی در معرض ابتلا به کرونا بوده و افراد در صورت نداشتن علائم بیماری از ماسک استفاده نکنند.
کد خبر: ۸۳۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 06 April 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به شایعاتی مبنی بر احتمال بالای ابتلا گروه های خونی A به ویروس کرونا اظهار داشت: تمامی گروه های خونی ازجمله A، B، AB، O و حتی گروه های خونی نادر همچون A منفی و B منفی در برابر این بیماری حساس هستند. 

وی تصریح کرد: بیماری کرونا ربطی به گروه خونی نداشته و افراد در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا مبتلا خواهند شد. لازم به ذکر است که تمامی افراد جامعه در صورت برخورد با کسانی که علائم آبریزش بینی، عطسه، سرفه و تب دارند ۱/۵ متر فاصله بگیرند.

مردانی با اشاره به گزارش رسانه ها مبنی بر الزام استفاده افراد سالم از ماسک N95 به دلیل انتقال ویروس از راه هوا افزود: طبق آخرین دستورالعمل سازمان CDC آمریکا و سازمان جهانی بهداشت تغییری در نحوه استفاده از ماسک ها ایجاد نشده و برای افرادی که علائم بیماری(آبریزش بینی، عطسه و سرفه) را ندارند نیازی به استفاده از ماسک نیست.

فوق تخصص بیماری های عفونی در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز در صورت اجبار به ترک منزل به دلیل خرید مایحتاج ضروری درصورت داشتن علائم حتما ماسک زده واگر علائمی ندارند حتما فاصله ۱/۵ متری با افراد دیگر را رعایت کنند. پس از بازگشت به منزل دستان خود را با آب و صابون شسته تا از گردش ویروس در سطح جامعه جلوگیری کنیم.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار