محسن جهانشیر با اشاره به آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در شهرستان همدان پنج نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۳۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 06 April 2020
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه به دلیل بیماری کرونا، تمام برنامه‌های هفته جوان در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

به گزارش فارس، جهانشیر با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در استان همدان اظهار کرد: متأسفانه شرایط حاکم بر جامعه به دلیل بیماری کرونا سبب شد تا تمام برنامه‌های گذشته خود را به منظور اجرا در هفته جوان، بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً سلامتی شهروندان و جوانان از همه برنامه‌ها بالاتر بوده و در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور مردم در خانه‌ها بر آن شدیم تا برنامه‌های این هفته در فضای مجازی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: به منظور گرامیداشت این هفته، ۱۴ برنامه بزرگ توسط این اداره کل و سمن‌های حوزه جوانان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش برنامه‌های مسابقه و رقابتی، مسابقات کتابخوانی در حوزه جوانان، جهاد و شهادت به صورت پادکست صوتی اولین برنامه ماست.

جهانشیر با بیان اینکه برنامه دوم ما در این بخش، مسابقه «دکلمه‌خوانی» و «گوینده شو» است اضافه کرد: برگزاری مسابقه خاطره‌گویی و ساخت پوستر شهدا، مسابقه انشاءنویسی «کرونا را شکست می‌دهیم»، مسابقه عکس ویژه ایام قرنطینه و مسابقه استندآپ کمدی با مشارکت خانواده‌ها نیز دیگر برنامه‌های رقابتی هستند.

وی از اجرای چندین برنامه دیگر در هفته جوان خبر داد و گفت: تهیه فیلم آموزشی در راستای شکست کرونا، معرفی کتاب و فیلم‌های ارزشمند و تأثرگذار، تولید پادکست‌های صوتی و استفاده از ظرفیت رادیویی جوانان از برنامه‌های مهم این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان اجرای برنامه‌های مبارزه با ویروس کرونا را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: ضدعفونی معابر و گندزدایی اماکن و معابر توسط سمن‌های جوانان در قالب گروه‌های جهادی، تهیه اقلام بهداشتی برای خانواده‌های نیازمندان، تهیه و تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک از برنامه‌های این حوزه در هفته جوان است.

وی با تشکر از سمن‌های حوزه جوانان گفت: سمن‌های حوزه جوانان در استان همدان یکی از بهترین و همراه‌ترین سمن‌های کشور هستند که بازوی اداره کل ورزش و جوانان هستند.

جهانشیر با اشاره به آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در شهرستان همدان پنج نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه نرم‌افزاری با کمک سمن‌ها، تولید محتوای مجازی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش بر این بود که فضای ورزشی در خانه‌ها ایجاد شود که بر این اساس ویدئو و پادکست‌هایی تولید شده و در فضای مجازی در حال انتشار است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدا افزود: در حوزه اجتماعی و فرهنگی بخش جوانان اداره کل هم مسابقات آنلاین با محوریت مجمع امور جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، باشگاه‌های ورزشی و دولتی در استان تعطیل شدند، گفت: مدیران باشگاه‌ها در این اقدام همکاری لازم را داشتند و با باشگاه‌هایی که این دستورالعمل را اجرایی نکردند، برخورد شد.

جهانشیر با اشاره به حمایت مالی از باشگاه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه تابع سیاست‌های دولت هستیم، اما در اداره کل ورزش و جوانان، در راستای حمایت از باشگاه‌های دولتی، دریافت اجاره‌بها در این ایام لغو شد.

وی گفت: در بخش خصوصی نیز با توجه به اینکه نمی‌توان به طور مستقیم ورود کرد، سعی داریم از باشگاه‌داران و مربیان حمایت لازم را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار