همزمان با شیوع کرونا
زهرایی : بیش از ۳۵ درصد دانش اموزان مقطع ابتدایی استان در مناطق روستایی در حال تحصیل هستند که به فرصت های اموزشی از جمله شبکه های تلویزیونی ، اینترنت ، دستگاه های اموزشی خانگی دسترسی خیلی کمی دارند و در همین راستا اجرای برنامه ی اموزش مجازی شاد را در استان دشوارتر کرده است.
کد خبر: ۸۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 06 April 2020


در پی تعطیلی مدارس استان و کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا مسئولین اموزش وپرورش استان تلاش خواهند کرد که اموزش استان تعطیل نشود.
با روند صعود هخخی افزایش مبتلایان به بیماری ویروس کرونا بازگشت دانش اموزان به مدارس در  هاله ای از ابهام قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی زهرایی معاون اموزش ابتدایی استان گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد به جهت داشتن شرایط سخت ارتباطی و نبود زیرساخت های لازم در خصوص دسترسی به اینترنت و شبکه های صداو سیما نیازمند حمایت های ویژه ای می باشد.
وی افزود : بیش از ۳۵ درصد دانش اموزان مقطع ابتدایی استان در مناطق روستایی در حال تحصیل هستند که به فرصت های اموزشی از جمله شبکه های تلویزیونی،اینترنت،دستگاه های اموزشی خانگی دسترسی خیلی کمی دارند و در همین راستا اجرای برنامه ی اموزش مجازی شاد را در استان دشوارتر کرده است.
چگونگی آموزش به 35 درصد از دانش آموزان روستایی در مناطق صعب العبور

زهرایی گفت : بمنظور اجرای عدالت اموزشی و جا نماندن دانش اموزان عشایری و روستایی از فرایند یاددهی یادگیری از اموزگاران و راهبران اموزشی و تربیتی خواستیم تا تمام تلاش خود را برای تهیه بسته های اموزشی ،درسنامه خوداموز و نیمه خوداموز به صورت مکتوب و ارائه تکالیف های اثر بخش و مهارتی بکارگیرند و پس از تولید محتواهای اموزشی این بسته هارا در اختیار دانش اموزان مناطق عشایری و روستایی قرار دهند.
علی زهرایی همچنین  به ظرفیت شبکه سیمای استان برای بازپخش کلاس های درس شبکه تلویزیونی اموزش و ظرفیت رادیویی صدا وسیمای استان برای تولید محتوای اموزشی صوتی اشاره کرد.
وی در ادامه گفت : لازم است راهبران اموزشی و تربیتی ، اموزگاران داوطلب در هنگام حضور در خانه های دانش اموزان مناطق کم برخوردار نکات بهداشتی را رعایت نمایند و در اولویت کار خود قرار دهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد با توجه به محرومیت استان و وجود مناطق بسیار صعب العبور در استان و از طرف دیگر ، در دسترس بودن شبکه استانی دنا برای بسیاری از این مناطق ، استفاده از این ظرفیت ملی در روزهای کرونایی می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف آموزشی و فرایند یادگیری باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار