منصور ستوده گفت: این بارش‌ها موجب افزایش ذخیره ۷ سد استان همدان به مقدار قابل توجه شده به‌طوری‌که ۹۲ درصد سد اکباتان در مرکز استان پر شده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 05 April 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: بارش‌های اخیر موجب افزایش قابل توجه ذخیره آب در استان شده به‌طوری‌که حجم ذخیره سد اکباتان در روز‌های آغازین سال به ۹۲ رسیده و به زودی سر ریز می‌کند.

 به گزارش تسنیم، ستوده اظهار داشت: از ابتدای پاییز تاکنون ۳۶۶ میلی‌متر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: این بارش‌ها موجب افزایش ذخیره ۷ سد استان همدان به مقدار قابل توجه شده به‌طوری‌که ۹۲ درصد سد اکباتان در مرکز استان پر شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: حجم ذخیره سد اکباتان ۳۶ میلیون متر مکعب است که در بارش‌های اخیر بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آن پر شده و در بالادست آن هم ذخایر خوبی از برف وجود دارد که درحال ذوب شدن هستند.

ستوده از سر ریز شدن سد اکباتان در روز‌های آینده خبر داد و افزود: سد‌های همدان ظرفیت کافی برای ذخیره باران دارند و جای نگرانی وقوع سیل وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، استان همدان دارای ۷ سد است که از این تعداد اکباتان و آبشینه در همدان، شیرین سو در کبودراهنگ، کلان در ملایر، سرابی در تویسرکان، شنجور در رزن و نعمت آباد در اسدآباد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار