سیداسکندر صیدایی با بیان اینکه ایجاد سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان به عنوان پروژه جهش تولید پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه مزیت استان و شهرستان‌های استان در زمینه گلخانه‌داری بسیار قوی است توسعه واحد‌های گلخانه‌ای به عنوان پروژه‌های کلیدی جهش تولید استان تعریف شده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 05 April 2020
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با تأکید براینکه تولید مهمترین شاخص تحول آفرین در اقتصاد کشور است، گفت: در استان همدان ۴۰ پروژه به عنوان پروژه‌های مهمی که می‌تواند منجر به جهش تولید شود، تعریف و تبیین شده است.

به گزارش ایسنا، صیدایی با بیان اینکه پس از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید» جلسه‌ای برای این منظور ترتیب داده شد، اظهار کرد: در این جلسه مفهوم جهت‌گیری‌های عام و ساختار ملی و استانی و دستورالعمل‌ها مطرح شده است به طوریکه ۴۰ پروژه در استان همدان به عنوان پروژه‌های مهم جهش تولید تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه جهش به مفهوم خیز، آماده و مهیا ساختن مطرح است، تصریح کرد: تفاوت شعار امسال با شعار «رونق تولید» در این است که در جهش تولید سرعت و کیفیت باهم افزایش می‌یابد در حالیکه در رونق تولید افزایش با شیب مناسب مدنظر بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با تأکید بر اینکه تولید مهمترین شاخص تحول آفرین در اقتصاد است، افزود: رشد تولید باعث بهبود در همه ابعاد می‌شود به طوریکه رشد تولید منجر به بهبود اشتغال، درآمد و توسعه خواهد شد.

صیدایی با بیان اینکه برای جهش تولید باید همواره برنامه محوری را مدنظر داشت، خاطرنشان کرد: باید به تولیدکننده و سرمایه‌گذار توجه کرد و کار جهادی را مبنای جهش تولید قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهش تولید را در راستای قوی شدن کشور مطرح کردند، ادامه داد: جهش تولید یکی از ابزا‌های قوی شدن است به‌طوریکه جهش تولید باعث تقویت بخش اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر برنامه محوری برای جهش تولید تأکید داشتند، یادآور شد: در این راستا در سازمان برنامه و بودجه ستاد‌هایی تحت عنوان ستاد ملی و استانی جهش تولید مشخص شده که ستاد ملی حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و جهت‌دهی‌های عام را برعهده دارد و در واقع توسعه زیرساخت ها، ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری را مبنا قرار داده است.

صیدایی بیان کرد: در سطح استان همدان نیز وضعیت تبیین شده و مجموعه‌ای از مدیران استانی و دستگاه‌های کلیدی که با تولید دارند در ستاد استانی جهش تولید حضور دارند و پیش بینی شده چهار کمیته اقتصاد مقاومتی که در استان وجود داشت، فعال کرده و جهت‌گیری‌های عام را در اختیارشان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های مشخصی در رابطه با جهش تولید تدوین و به استان‌ها ارسال شده است، افزود: در این دستورالعمل خصوصیاتی برای پروژه‌های اولویت‌دار و مناسب جهش تولید مشخص شده است به طوریکه پروژه‌های جهش تولید باید منجر به افزایش تولید شود، مبتنی بر امکانات داخلی بوده و تأمین کننده نیاز داخلی باشد، ارتقای سطح فناوری را به دنبال داشته باشد و در این پروژه‌ها باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان تصریح کرد: در رایزنی که با مدیران استان داشته‌ایم، ۴۰ پروژه به عنوان پروژه‌های مهمی که می‌تواند منجر به جهش تولید شود، مشخص شد.

وی با بیان اینکه ایجاد سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان به عنوان پروژه جهش تولید پیش‌بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه مزیت استان و شهرستان‌های استان در زمینه گلخانه‌داری بسیار قوی است توسعه واحد‌های گلخانه‌ای به عنوان پروژه‌های کلیدی جهش تولید استان تعریف شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز برای کشت‌های گلخانه‌ای برنامه داشتیم، اما جهش باعث شده هدفگذاری‌ها چندین برابر شود، اظهار کرد: هدفگذاری ۱۰۰ هکتاری در یک سال به عنوان جهش تولید مطرح است.

وی ادامه داد: سرشاخه‌کاری باغات گردو و داربستی کردن باغات انگور، ایجاد ظرفیت فرآوری و ذخیره محصولات خام کشاورزی و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از دیگر پروژه‌های جهش تولید در استان همدان مطرح شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی، مرکز جامع سرطان، تأمین آب نیروگاه از طریق پساب و گازرسانی به واحد‌های تولیدی از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای جهش تولید در استان بوده است.

صیدایی با بیان اینکه دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید پیش‌بینی کرده است، یادآور شد: هنوز سهم استان‌ها مشخص نشده است، اما در استان همدان براساس سند راهبردی سالانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های تولیدی در نظر گرفته شده و از این اعتبار برای ایجاد انگیزه بخش خصوصی استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال با توجه به جهت‌گیری‌ها منابع جهش تولید بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: در صورتی که بخش خصوصی نیز پای کار بیاید به طور قطع سرمایه‌گذاری استان در ایجاد واحد‌های تولیدی بیشتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار