فرماندار کرج:
فرماندار کرج از اعمال محدودیت‌های جدید در مناطق حساس کرج برای کنترل بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 05 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ در تداوم  اجرای طرح های غربالگری و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان کرج و نزدیک شدن به اجرای مرحله سوم طرح مدیریت بیماری کرونا با عنوان «فاصله گذاری هوشمند»، «غفور قاسم پور» معاون استاندار و فرماندار شهرستان کرج جلسه فوق العاده‌ای را تشکیل داد و میزان تأثیر اجرای طرح‌های مقابله و پیشگیری را با دریافت آخرین گزارش‌ها از وضعیت آمار مراجعان به مراکز خدماتی و بهداشتی در این کلانشهر به سنجش و ارزیابی گذاشت.

معاون استاندار ضمن قدردانی از همت، وفاق و همدلی دستگاه‌های متولی در اجرای دو طرح پیشین و تلاش های طاقت فرسای مجریان در ایام نوروز، تداوم برنامه‌های پیشگیرانه را تا ۲۰ فروردین ماه و به دنبال آن در قالب فاصله گذاری هوشمند خاطرنشان کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های مدون و یکپارچه در سطح استان توسط استاندار محترم روند تعطیلی صنوف غیرخدماتی و اجرای طرح غربالگری روند مطلوبی را طی کرده است و در زمره استان‌های موفق در کشور بشمار می‌رویم؛ در ادامه نیز با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تابع تصمیمات کشور و به تبع آن استان خواهیم بود.

تشدید نظارت بر نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت

فرماندار کرج در ادامه با تأکید بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی در سطح شهرستان، خواستار تشدید نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت شد و افزود: مراکز بهداشت شرق و غرب با جدیت بیشتری رعایت پروتکل ها و دستور العمل های ابلاغی را به ویژه در رابطه با صنوف حساس اعمال کنند.

قاسم پور فرایند بازرسی‌های فیزیکی را در ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۲۴ ساعته اعلام کرد و ضمن قدردانی از نیروهای انتظامی و بسیجی در ورودی‌های کلانشهر کرج افزود: با هماهنگی های انجام شده روزانه ۵۰۰ بسته از اقلام بهداشتی بین گشت‌های ویژه و بازرسی در سطح شهرستان کرج توزیع می‌شود  تا سلامت اصلی ترین اهرم در اجرای طرح های نظارتی و امنیتی حفظ شود.

وی افزود: در محدوده کوه نور- عظیمیه کرج با هماهنگی یگان انتظامی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۶ صبح الی ۱ بامداد محدودیت تردد وجود خواهد داشت.

قاسم پور ادامه داد: همچنین محدودیت‌های جدی‌تری در محورهای آتشگاه و جاده چالوس و ورودی کرج اعمال خواهد شد.

معاون استاندار ضمن تأکید بر ضرورت تقویت نظارت‌ها بر فعالیت صنوف خدماتی گفت: طرح تعطیلی صنوف غیرخدماتی و غیر ضروری نیز فعلا تا پایان ۲۰ فروردین تداوم خواهد داشت و در ادامه نیز تابع تصمیم ستاد ملی و استانی خواهیم بود.

غربالگری جمعیت ۷۸ درصدی در کرج

فرماندارشهرستان کرج در ادامه گفت: طبق گزارش مرکز بهداشت شهرستان کرج پیش از اجرای طرح ملی مقابله با بیماری کرونا، مصوبه اجرای طرح غربالگری در شهرستان ابلاغ شد و تا به اکنون نیز ۷۸ درصد جمعیت این شهرستان غربالگری شده اند که بخشی با انجام مراجعات فردی به ۱۳ مرکز که ۱۶ ساعته فعال است و ۳ مرکز ۲۴ ساعته در شهرستان که روند تشخیص و غربالگری مراجعان را انجام می‌دهند.

قاسم پور ادامه داد: پایش نانوایی‌های کرج در بازه ۲۲۷۰  بار نظارت توسط مرکز بهداشت، کافی نیست و باید نظارت‌ها بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد، در اوایل اجرای طرح با اعمال  محدودیت تردد افراد غیربومی در روستاها، مناطق محلی و مناطق گردشگری کرج توسط دهیاران ، شاهد کنترل بیماری بوده‌ایم.

وی با اشاره به تداوم فعالیت ۱۰۰ واحد گشت ویژه به صورت روزانه و بازرسی ها در ۱۴ نقطه ورودی کرج افزود: در جریان تب سنجی‌ها، ۱۰۴ هزار و ۴۸۸ نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

معاون استاندار گفت: ۱۵۴ هزار و ۸۹۶ خودرو نیز پایش شدند.

قاسم پور اضافه کرد: برای ۳۹۳ دستگاه خودرو متخلف نیز جریمه بالای ۵۰۰ هزار تومان طبق مصوبه ملی صادر شد و از ورود ۹۵۰۷ خودرو متفرقه جلوگیری و به استان‌های مبدأ عودت شدند.

طبق اعلام نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در این ایام علاوه بر مراکز درمان در بخش دولتی، کادر درمانی در ۸۰ درمانگاه بخش خصوصی نیز بصورت شبانه روزی بیماران را ویزیت می‌کردند و از امروز نیز در ۴۰۰ مطب با پزشکان عمومی و متخصصان به  چرخه درمان سرپایی بیماران می پیوندند.

آمادگی واگذاری سالن‌های ورزشی برای تجهیز به تخت‌های موقت بیمارستانی

همچنین سالن های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان نیز آماده واگذاری به مرکز بهداشت برای تجهیز به تخت های بیمارستانی است.

طبق گزارش سازمان صمت در استان نیز، مشکلی برای تولید اقلام بهداشتی در درمانی در کرج وجود ندارد و ۱۵ کارخانه فعال برای تأمین نیازهای مردم در تولید ژل و مواد شوینده فعال است.

همچنین در نظارت های انجام شده توسط بازرسی سازمان صمت در استان، آرایشگاه ها و مراکزی که نسبت به احتکار ماسک و دستکش بهداشتی اقدام کرده بودند پلمب شده اند. رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز خرید بزرگ و نانوایی ها با نظارت بیشتر ادامه دارد.

علاوه بر این قفسه‌های تمامی مغازه‌ها و صنوف خدماتی شهرستان کرج مملو از اقلام و مایحتاج ضروری برای مردم است و با چرخش چرخ تولیدات تولیدکنندگان داخلی درشهرستان دغدغه و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

شهرستان کرج که تا به اکنون در اجرای طرح کنترل بیماری کرونا و فاصله گذاری اجتماعی با تعطیلی بیش از ۹۰ درصد صنوف غیر ضروری کرج موفق عمل کرده است، بعد از ۲۰ فروردین ماه، مهیای مرحله سوم طرح مقابله با بیماری کرونا تحت عنوان «فاصله گذاری هوشمند» خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار