رئیس نظام پرستاری با تأکید بر اینکه پرستاران مجبورند مدت زمان طولانی را در لباس‌های حفاظتی که مردم عادی بیش از نیم ساعت قادر به پوشیدن آن نیستند، تحمل کنند، تصریح کرد: بسیاری از پرستاران به‌خاطر شیفت‌های سنگین کاری و ترس از اینکه خود ناقل کرونا باشند، خانواده‌های خود را ندیده‌اند.
کد خبر: ۸۳۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 28 March 2020

باتوجه به اینکه در خانه ماندن تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است متأسفانه بخشی از مردم همدان نسبت به این امر مهم بی‌توجه هستند و شاهد حضور آن‌ها در خیابان‌ها و اماکن تفریحی و پارک‌ها هستیم.


به گزارش تسنیم، شیوع کرونا از بیش از یک ماه گذشته در استان همدان آغاز شده و بیش از ۲۵۰ نفر را به خود مبتلا کرده است و تعدادی از این بیماران هم قربانی ویروس منحوس کرونا شده‌اند.

در حالی که تمام دنیا نسبت به این ویروس خطرناک و فوق‌العاده مسری هشدار می‌دهند و مردم را به رعایت نکات بهداشتی و دوری از اجتماع دعوت می‌کنند، اما متأسفانه شاهد بی‌توجهی برخی از شهروندان همدانی و مسافرانی که با تصمیم خطرناک سفر کردن جمعیتی را تحت تأثیر قرار می‌دهند هستیم.

در این میان پرستاران و پرسنل بهداشتی و درمانی به‌عنوان جهادگران سلامت بار این بی‌توجهی را به دوش می‌کشند و روز به روز بر شدت خستگی و فرسودگی‌شان افزوده می‎شود. روزانه بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس اضافه می‌شود و از طرف دیگر کمبود تجهیزات حفاظت فردی و کمبود نیروی پرستار سبب شده است این جهادگران سلامت روز‌های سختی را تحمل کنند.

رئیس نظام پرستاری همدان گفت: با تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دلسوزان قشر بهداشت و درمان، تجهیزات حفاظت فردی در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است، اما این تجهیزات جوابگوی تمام نیاز‌های کادر درمانی نیست و با کمبود مواجه هستیم.

هادی زرینی اظهار داشت: در این روز‌ها پرستاران تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهند، اما همان‌گونه که در استان‌های دیگر شاهد ابتلای پرستاران به کرونا بودیم، در همدان نیز تعدادی از همکاران ما مبتلا شدند که خوشبختانه حالشان رو به بهبودی است.

استقبالی از قرارداد ۸۹ روزه نمی‌شود

وی با بیان اینکه به پرستاران بیکار پیشنهاد قرارداد ۸۹ روزه داده شده است، ابراز کرد:، اما استقبالی از این نوع قرارداد نشده چراکه آنان تضمینی برای جذب و تمدید قرارداد خود پس از پایان بحران نمی‌بینند.

رئیس نظام پرستاری با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت نحوه جذب پرستاران داوطلب به‌صورت پیمانی و یا حداقل شرکتی باشد، تصریح کرد: مجوز این نوع استخدام باید از طریق سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

زرینی در بخش دیگری از گفت‌وگو به قطع زنجیره کرونا از طریق خانه‌نشینی و رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و گفت: دیگر نمی‌دانیم با چه‌زبانی از مردم بخواهیم که در خانه بمانند و اوضاع را وخیم‌تر نکنند.

وی با تأکید بر اینکه "وقتی برای بازدید و گشتزنی به بیمارستان‌های شهر می‌رویم شاهد حضور مردم در خیابان‌ها و اماکن عمومی و تفریحی هستیم"، ابراز کرد: برخی مردم این ویروس را جدی نگرفته‌اند و بزرگترین ضربه را به خود و دیگران وارد می‌کنند.


رئیس نظام پرستاری با تأکید بر اینکه پرستاران مجبورند مدت زمان طولانی را در لباس‌های حفاظتی که مردم عادی بیش از نیم ساعت قادر به پوشیدن آن نیستند، تحمل کنند، تصریح کرد: بسیاری از پرستاران به‌خاطر شیفت‌های سنگین کاری و ترس از اینکه خود ناقل کرونا باشند، خانواده‌های خود را ندیده‌اند.

زرینی با بیان اینکه تمام پرستاران در سطح استان درگیر خدمات‌رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا هستند، ابراز کرد: در تعطیلات نوروزی هیچ پرستاری به مرخصی نرفته است.

وی گفت: لازم می‌بینم از هیئت رزمندگان شهر لالجین که در تهیه وسایل حفاظت فردی برای پرستاران به کمک نظام پرستاری شتافتند تشکر و قدردانی کنم.

قرارداد ۸۹ روزه را افزایش دهند

یک پرستار که دوران طرح خود را گذرانده است و در دوران بیکاری به‌سر می‌برد به خبرنگار تسنیم گفت: قرارداد ۸۹ روزه به‌درد هیچ پرستاری نمی‌خورد چرا که پس از پایان این بیماری و گذر از دوران بحران، بدون شک کسی به فکر پرستاران نخواهد بود.

وی که از ما خواست نامش درج نشود، ابراز کرد: پرستاران با عشق و علاقه وارد کار می‌شوند وحتی در ایام عادی هم قشر ما در معرض انواع خطر و عفونت‌های بیمارستانی قرار دارد، پس بهتر بود به‌جای قرارداد ۸۹ روزه پرستاران فداکار را با قرارداد یک‌ساله و یا وعده استخدام پیمانی، جذب می‌کردند.

این پرستار تصریح کرد: بنده به‌مدت ۴ سال در بیمارستان یکی از شهرستان‌ها پرستار بوده‌ام و به‌خوبی شرایط و سختی کار آن‌ها را درک می‌کنم، بنابراین از مردم و مسئولان می‌خواهم جایگاه واقعی پرستاران را بشناسند و توجه به آن‌ها فقط منوط به زمان بحران نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار